Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
67317 | j0ren | 26-2-2013 22:38 | Technical Forum | 3280 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: j0ren | Gepost op: 26-2-2013 22:38 |
Ik denk dat dit een iets gevorderde vraag is. Zelfs in de werkplaats handboeken is het niet te vinden dus ik ben opzoek naar iemand met ervaring met een HPP powervalve. Sinds je de powervalve as er op verschillende manieren in kan zetten, en via de schuiven ook de positie van het "hendeltje" kan veranderen ben ik opzoek naar de correcte positie hiervan. Het gaat voor de duidelijkheid om dit hendeltje: ![]() Aangeduid met de letter D. Je kunt een beetje spelen met de stand ervan. Bij mij stond hij eerst iets lager als op de foto, maar dat is naar mijn gevoel niet goed. Ik heb trouwens of de powervalve correct werkte voordat ik eraan begon. Op dit moment heb ik het hendeltje helemaal naar boven staan, tegen het nokje wat hem tegenhoud zegmaar. Niet onder spanning, gewoon mooi vrij. Klopt het dat hoe hoger het hendeltje staat, hoe later de powervalve opengaat? Ik vermoed van wel, maar ik las dat de aandrijver in het blok "self-adjusting" zou moeten zijn. Dat zou betekenen dat het geen reet uitmaakt in welke stand je de hendel zou monteren. Na even een gas hebben te geven zag ik de powervalve niet bewegen. Kon alleen niet echt in de toeren komen ivm nog koude motor, maar heb het vermoeden dat hij allang open had moeten gaan. Moeilijke vraag, ik weet het ![]() Kan alle hulp gebruiken! Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 26-2-2013 om 22:48 uur. |