Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
67198 tom ghys 22-1-2013 18:59 Begin Forum 3593 20

Topicpost
Gepost door: tom ghys Gepost op: 22-1-2013 18:59
fantic oasis

hallo, ik ben tom,ik heb een tijdje geleden een fantic oasis50.2 gekocht, ik heel blij naar huis, brommer zag er prachtig uit, geen vlekje roest of niets,, echt perfect inorde! ik met volle goesting, probere te starte: uitslag : noppes! cilinderblok was gescheurd...te weinig compressie, en olie kwam er langst de spleet uit.. dus ik opzoek naar een fantic blok, niets gevonden, alleen een volledige fantic oasis 50.1! voor een schappelijke 100 eurotjes de brommer mee gepakt, en cilinder vervange. nieuwe piston moeten gaan halen , en eindelijk hij draaide! maar, viel altijd stil , ik haalde maximum 5km/h! ik kreeg hem amper in toeren , wat bleek nu , piston was te klein in hoogte.. Dus nu uiteindelijk nog een nieuwe piston besteld, perfecte maat in hoogte, diameter, er waren zelfs van die sleuven in (zoals bij de originele piston , voor benzine aan te zuigen) . Gisteren dus begonnen met de piston te plaatsen , alles netjes gedaan enzo , piston in de juiste richting , alles dicht gegooid, aangedraaid; dan het moment van de waarheid: NIETS! helemaal dood, kheb zitten kicken , lopen , elektrishe starter, niets ! Kan iemand mij helpen aub, ben echt buiten raad! btw , mijn uitlaat is zo fit als een vergiet , zit vol met gaatjes, maar heb dit met een tijdelijke oplossing kunnen verhelpen denk ik ! aub , als er iemand mij kan helpen laat dit dan zo spoedig weten ! dank op voorhand!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved