Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
67166 | DennisKoenen | 9-1-2013 21:05 | Technical Forum | 3734 | 21 |
Topicpost | |
Gepost door: DennisKoenen | Gepost op: 9-1-2013 21:05 |
hallo collega brommerliefhebbers, enige tijd ben ik op zoek geweest naar het juiste antwoord op mijn vraag/dilemma; Ik heb al geruime tijd last van een hoop olie/troep die door mij uitlaat wegdruppeld. (heb dit ook bij andere topics gelezen) omdat dit steeds erger werd ben ik op onderzoek uitgegaan. - ruimte waar de krukas in draait is schoon, vertoont geen enkel spoor van wat mogelijk een lekke keerring kan zijn. - ik rijd pas een maand of 3 op mijn MB na hem te hebben gerestaureerd, ik hield na demonteren van mijn (nieuwe) uitlaat de uitlaat ondersteboven (bocht naar onderen) en daar kwam hele dikke (denk aan de stroop die je op een pannekoek smeert) en pikzwarte olie uit (ik denk wel een wijnglas vol!!) - oliepomt werkt! tankje loopt naar alle redelijkheid leeg, afstelling is in het begin wel wat rijk geweest, maar loopt al zeker een maand op de voorgeschreven instelling (honda werkplaats handboek) - ik heb geen last van een vette bougie, is prachtig koffiebruin. - na het demoneren van de cilinder zag ik wel dat de krukas wat vettig was... vraag is dus: hoe groot achtten jullie de kans dat er wellicht TOCH iets met de krukaskeerring aan de hand is? (wil het splitsen van mijn blok liever voorkomen) Of kan het echt zo zijn dat je op zo'n korte termijn met een te hoog afgestelde oliepomp zo veel smeer in je uitlaat kunt krijgen ik rijd per week ongeveer 100 km. |