Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
66962 | Emile1995 | 28-10-2012 14:18 | Begin Forum | 1641 | 8 |
Topicpost | |
Gepost door: Emile1995 | Gepost op: 28-10-2012 14:18 |
Hallo, Ik had van mijn broer zijn oude puch maxi gekregen want hij liep niet en hij had geen zin om hem zelf te repareren. Dit is trouwens mijn eerste brommer. Nou had ik een maandje geleden nieuwe pakkingen, schone benzine, de tank schoongemaakt (de benzine die eruit liep was rood van de roest), nieuwe bougie, nieuwe zuigerveren en een nieuwe cilinderkop erop gezet (de oude was het schroefdraad dol en kon je de bougie dus niet vast draaien. Hij liep een tijdje goed. Ik reed er af en toe wat op en liet hem regelmatig draaien. Toen ik de bougie bekeek was hij koffie bruin. Maar... Op een gegeven moment liep hij niet meer. Ik dacht dat hij misschien valse lucht aanzoog maar dat was niet zo. Als ik kijk naar mijn vonk vonkt hij gewoon tussen die bougie mooi blauw. Met mijn nieuwe bougie (Een NGK B6HS) loopt hij niet. Als ik nou mijn oude erop draai (Een opel bougie) Loopt slecht en valt uit maar dat komt omdat hij lucht doorlaat. De elektrode kan je ronddraaien en al je erop blaast met je mond voel je dat hij lucht licht doorlaat. Dus heeft hij geen compressie en valt hij na enige tijd uit(soms 2 sec soms 10). Nou heb ik gewoon een nieuwe bougie besteld en ook nieuwe contactpunten en bougiedop (in de oude zit roest). Als ik mijn bougie van mijn buitenboordmotor pak (Een NGK B7HS) loopt hij ook niet. Terwijl hij dat wel zou kunnen. Bij mijn goede bougie's vonkt hij wel als je dat test. Bij de opel bougie ook. Nou snap ik hier echt helemaal niets van, weten jullie misschien wat het is? Mvg Emile |