Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
66405 | Joske13 | 22-5-2012 22:11 | Technical Forum | 8197 | 15 |
Topicpost | |
Gepost door: Joske13 | Gepost op: 22-5-2012 22:11 |
Hoi. Ik heb, zoals ik al eerder heb vermeld, een Yamaha DT50x gekocht voor mijn zoon. Ik heb al eerder gemerkt dat hij minder tot slecht loopt indien de accu niet vol is. Nu is mijn zoon nog geen 16 dus ben ik niet dagelijks met de Yamaha bezig en vanwege die reden was de accu helemaal leeg. (2 weken niets mee gedaan. da's snel leeg, toch???) Ik zette nu het contact aan en op het cockpitje brandde niet 1 lampje. Starten doet hij normaal gesproken super en met één trapje. Nu startte hij echter nhelemaal niet. De zekering van de accu verwijderd en hij startte weer als vanzelf. (kick starter) Maar ik heb begrepen dat de accu niet nodig is bij zowel het starten als bij het rijden. Mag de accu na 2 weken stil staan, leeg zijn Met hoeveel volt wordt de accu geladen, en waar komt deze laadspanning vandaan? Ik heb soortgelijke vragen al eens eerder gesteld, maar ik heb er geen duidelijke antwoorden op gehad. Aangezien mijn zoon bijna 16 wordt begint de tijd een beetje te dringen. Vandaar dat ik deze vragen nogmaals stel, in de hoop dat er iemand met een (de) oplossing komt. Bij voorbaat dank. Jos Dongen |