Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
66351 | Joske13 | 8-5-2012 22:14 | Elektronica Forum | 5676 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: Joske13 | Gepost op: 8-5-2012 22:14 |
Het wil nog niet zo vlotten met het opknappen van de Yamaha DT50x voor mijn zoon die volgende maand 16 wordt. Hij liep eindelijk goed (te hard, maargoed) Ga ik een stukje rijden, zet het knipperlicht naar recht uit (of "aan"??) En het is gebeurd met de Yamaha. Hij reed nog wel, maar echt op toeren komen was er niet meer bij. Als ik remde, dan sloeg de motor zelfs af. Dit bleek hij ook te doen als ik wilde Claxoneren. Het verwijderen van de zekering van de accu bleek een oplossing. (echter niet DE oplossing, maar hij reed wel weer beter) De accu gaf op dat moment nog 5 Volt Ik heb de spanning getest die de Yamaha aan de accu geeft en dit is 7.05 Volt (om de accu te laden) Hierdoor komen er bij mij wat vragen omhoog... Waarvoor dient de accu, en blijft hij goed rijden zonder accu, of heeft hij de accu echt nodig? Hoeveel Volt moet de brommer geven om de accu te laden, dan wel vol te houden? (Dit is nu 7.05 Volt) Waar komt de spanning vandaan die de accu moet voeden? Zit er een dynamo in de Yamaha? Bij voorbaat heel erg veel dank voor jullie hulp. Ps. Mijn Zundapp zat vroeger simpeler in elkaar Jos Dit bericht is gewijzigd door Joske13 op 8-5-2012 om 22:14 uur. |