Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
66313 RutgerDTmx 1-5-2012 21:51 Technical Forum 2060 14

Topicpost
Gepost door: RutgerDTmx Gepost op: 1-5-2012 21:51
Mn motor trilt als een idioot. Het is zomaar gekomen, als ik veel (7000en meer) of weinig (max. 3500rpm) trilt ie niet, hij blijft ook keurig 1200rpm stationair draaien.

Sinds vandaag verliest ie ook trekkracht hij wou wel nog 75met iemand achterop tegen de wind in, maar een wielrenner inhalen bij het stoplicht is beschamend geworden, terwijl ik eerst altijd dragraces met bmw's won bij het stoplicht. (bij de 40km/h begon de bmw sneller te worden)

Ik ben er nu achtergekomen dat het enorme trillen te maken heeft met dat de zuiger alleen nog in de looprichting wil draaien, zuigerveren zijn zo goed als nieuw en de zuiger had geen krassen. Toen ik het vliegwiel de "verkeerde" kant op probeerde te draaien lukt het niet bij (ik bermoed het onderste dode punt) hier liep die gewoon vast. Ik durfde niet veel kracht te zetten omdat ik geen nieuwe zuigerveren wil inrijden.

Iemand enig idee hoe de zuiger weer tegen de looprichting inwil? Ik denk dat als dat opgelost is dat ie dan ook wat minder aanloopt en daardoor minder trilt?

Dit bericht is gewijzigd door RutgerDTmx op 1-5-2012 om 23:18 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved