Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
66274 | weschung | 23-4-2012 11:49 | Elektronica Forum | 8092 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: weschung | Gepost op: 23-4-2012 11:49 |
Hallo iedereen ik heb een tijdje terug deze topic aangemaakt http://www.brommerforum.nl/showtopic/65980 Ik zal even bij het begin beginnen. Ik ben wesley schungel 19 jaar zit zelf in een halletje van circa 150m2 waar ik veel werk doe aan motoren en crosmotoren voor andere mensen zoals yzf's exc's rsv's gsxjes etc, etc dus al zeg ik het zelf heb ik opzich al wel een beetje ervaring en ben ik niet onhandig. Maar dat terzijde ik ben zelf bezig met 2 projecten namelijk een aprilia rs 50 met een tpr 86cc die in principe aan het regelement van het SOBW Sportklasse watergekoeld voldoet op het blok en de kuipen na en een aprilia rs 125 met een rotax 655 blok (pegaso650) dus een supermono voor het ONK supermono maar dan weglegaal dit is een lange termijn project want zo'n apparaat is gewoon mijn droommotor (lekker licht maar wel een beetje power) nu ben ik opzoek naar een onstekking die op de rs 50 past maar in de toekomst ok pas te maken is op dat 650 4t blokje zoals al in mijn vorige topic stond. er zijn een paar eisen waar deze zo ie zo aan moet voldoen -kunnen wisselen van curve tijdens rijden -programmeerbare 3d curve (rpm,tps) -licht spoel min 40 watt iets meer is beter IVM 650 blok heeft geen kickstart en aanlopen valt tegen :P -lichte rotor - delen los verkrijgbaar - dat hij op 2t en op 4t kan - redelijk plug en play conus draaien, grondplaat etc maakt niet uit maar heb zelf geen zijn om er nog allerlei eletronica voor te moeten gaan maken dat duurt me te lang en kan ik beter een megasquirt systeem maken en dat word me te moelijk nu heb ik verschillende dingen die ik denk waar iets van te maken valt. -MVT premium met een programmeerbare hpi cdi -Hpi 2 ten met programeerbare hpi cdi -polini 85watt met een pickup sensor en een ignitech sparker3 cdi Ik heb hier zelf al wat onderzoek naar gedaan de polini werkt met een trigger signaal van een pickup sensor(ik meen een gewone hall sensor) dit vonkt 1 keer per omw en werkt gewoon op die sparker3 cdi als het goed is. de hpi en mvt werken met een andere trigger signaal en ik kan hier niet zoveel over vinden en hoop dat iemand mij kan helpen hoe dit systeem werkt of teminste weet hoe het principe heet zodat ik daar wat info over kan zoeken. wat ik begrijp is dat die hpi en mvt en de orginele ducatie onstekking van am6/derbi een trigger signaal krijgen van de 4 magneten die in de rotor zitten deze wekken een AC spanning op met een 2 postivie sinuscurven en 2 nagatieve sinuscurven per omw zodra de postivie sinus overgaat naar negatief gebruikt de cdi dit punt om als soort van pickup signaal dus dat wil ook zeggen dat de onstekking 2 x per omw vonkt bij een 2t is dat blijkbaar niet zo erg maar ik kan me voorstellen dat als een 4t zijn inlaat slag heeft en dat ding vonkt op odp dat je een flinke backfire hebt ook wel lagge maar werkt niet zo fijn ben ik bang dus in andere worden dat werkt denk ik niet. maar ik weet niet hoe dit principe heet kan iemand mij daar misschien in helpen zodat ik hier wat meer informatie over kan zoeken. maar mijn voorkeur gaat eigenlijk wel naar een digitale hpi in plaats van de ignitech sparker3 omdat de interface van hpi er veel gebruiks vriendelijker uitziet Alvast hardstikke bedankt, PS als je niets toetevoegen hebt aan dit topic zoals dat ik daar een , of een . vergeten ben reageer dan niet en als je iets te vragen of zeggen hebt wat offtopic is PM het maar Dit bericht is gewijzigd door weschung op 23-4-2012 om 13:06 uur. |