Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
66265 jantjebravo 18-4-2012 11:30 Begin Forum 2410 6

Topicpost
Gepost door: jantjebravo Gepost op: 18-4-2012 11:30
Hoi allemaal.

Ik rij eigenlijk met een moto, kawasaki Gpz 550. Maar ik zit met een afstelprobleem en denk wel dat jullie waarschijnlijk kunnen helpen wat dit betreft.


Kortom: Het probleem was dat de motor bleef hangen in toeren. Dus ik heb alle mengselschroeven 1 slag open gezet, nu draait hij goed. Echter, bij lage toeren (tot 3500 a 4000 toeren) reageert hij te snel op de gas, bij hoge toeren moet ik meer gas geven wil ik meer stijgen in toeren. De stationair draait niet lekker, kloppend geluid, hij lijkt het moeilijk te hebben om stationair te draaien. Wanneer ik de stationair hoger zet, blijft hij weer hangen in toeren en heeft dit uiteindelijk weinig effect in het stationair toerental.

Carbs zijn schoongemaakt! alles werkt naar behoren, dubbel en dik gecontroleerd. Velen dachten aan te arm mengsel, maar de bougi's zijn zwart. Benzine loopt goed door, vlotterbakjes zijn ok. Normalerwijze zijn de sproeiers ook ok, zoals ik dus zei, alles is schoongemaakt op een grondige manier. Bougi's zijn nieuw en hij trekt geen valse lucht. Lijkt me dus puur afstelling. Maar met mengselschroeven en stationairschroef lukt het me enkel hem goed te laten draaien op laag stationair en weinig lucht.

Nu dacht ik aan het volgende: een te arm mengsel bij lage toeren (verklaard het snel stijgen in het begin en moeilijk stationair lopen) en te rijk op volle toeren (verklaard de zwarte bougi's.

Iemand een idee wat ik hiermee moet doen? Ik zoek vollop naar oplossingen, maar die komen er niet.


Ps: bij het rijden weinig problemen te ondervinden, tijdens het schakelen zakt hij mss iets te traag in toeren, maar dat weet ik niet, nog niet op de toerenteller gelet tijdens het rijden. Maar al bij al, hij rijdt goed en houdt niet in. Er zijn enkel problemen bij lagere toerentallen (dus stationair en toeren onder de 3500 a 4000)

Dit bericht is gewijzigd door jantjebravo op 18-4-2012 om 11:33 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved