Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
66258 | fractalic | 17-4-2012 0:11 | Begin Forum | 4765 | 12 |
Topicpost | |
Gepost door: fractalic | Gepost op: 17-4-2012 0:11 |
hallo eerst even voorstellen ben een 26 jarige mekanieker uit limburg belgie ben 10 jaar geleden begonnen met men 1e een yamaha dt 5M4 en heb daarna veel schakels opgelapt en terug kapotgereden op 50cc.nl stelde ik vroeger men vragen maar blijkbaar is dit forum verdwenen ik heb door de jaren genoeg ervaring opgebouwd maar nu zit ik toch even flink vast ik heb een grondfrees met 2 takt motor (geen hoogtoerig jankding) zanetti motor met dellorto carburator met krukasgeregelde handgas (oeroud ding) ik heb die motor gereviseerd en terug lopende maar hier zitten geen membraamklepjes voor of na de cilinder nu wou ik graag weten als iemand weet als er korte membramen bestaan in flensvorm om deze er tussen te kunnen bouwen, ze moeten max 1 cm dik zijn omwille van de gasregeling of groter mag ook maar dan komen ze aan de uitlaatzijde toen ik dit geval gekocht heb zat er nog een rot sukje uitlaatflens aan , dit heb ik eens vervangen door een toevallig passend potje maar dit is niet de juiste tegendruk dus men 2 e vraag heeft hier iemand nattevinger richtlijnen voor van hoe en wat voor een pot hier op moet liefst gedempt voor t geluid ook wel deze aanpassingen wil ik aan dit stuk oud ijzer doen om dat ik een zwak heb voor oude machines , helaas kostte de benzine toen bena niets dus wou ik zo men benzineslurper toch wat zuiniger maken en gelijk ook wat vermogen bijgeven |