Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
66201 | Uijldert | 7-4-2012 13:38 | Technical Forum | 6192 | 32 |
Topicpost | |
Gepost door: Uijldert | Gepost op: 7-4-2012 13:38 |
Beste Forumleden, Een droom van mij gaat in vervulling, brommervakantie! Voor deze gelegenheid heb ik een aprilia mx aangeschaft met am6 eronder. We willen met de brommer door duitsland, frankrijk naar zwitserland toerijden vooral voor de mooie bergen daar. Nu is het blok dat ik heb aangeschaft niet krachtig genoeg om een beetje gemakkelijk de bergen op te komen, hij is origineel met gianelli uitlaat en loopt heel hoogtoerig. Dat is geen doen in die bergen. Zelf heb ik nog geen arvaring met am6, heb altijd yamaha dtjes gereden, maar wilde nu een keer een watergekoelde cilinder proberen in combinatie met de geweldige looks van de mx natuurlijk. Nu ben ik daarom al een tijdje aan het rondkijken op fora en verschillende informatie sites naar een goede laagtoerige cilinder die veel kracht onderin heeft mits goed afgesteld. Wat ik eigenlijk wil is een goede slijtvaste cilinder die dus laagtoerig en veel kracht onderin heeft. Heb geen zin om 18.000 toeren te moeten draaien om de bergen maar een beetje op te komen. Nu kwam ik uit bij een dr80 cc. Niet te duur en volgens vele een slijtvaste, laagtoerige cilinder. Nu wilde ik van jullie weten wat jullie hiervan denken en wat jullie me aanraden voor de rest van de setup (uitlaat carb. etc.) Zoals ik al zei ben ik een leek op het gebied van am6, dus kan wel een beetje hulp gebruiken. Verdere suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom! Bedankt alvast |