Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
66101 Wimrs50 19-3-2012 13:38 Technical Forum 3172 9

Topicpost
Gepost door: Wimrs50 Gepost op: 19-3-2012 13:38
Hallo,

ik heb sinds een maand of anderhalf een aprilia rs50. bij aanschaf reed deze met originele uitlaat helemaal goed. echter na ongeveer 20 km begon die heel erg in te houden maximaal 6000 toeren in zn 1e versnelling en niet doortrekken. daarmee een heel erg stotterend/klappend geluid. mijn vermoede was dat de uitlaat of katalisator dicht zat. dus heb ik een gebruikte uitlaat gekocht (gianelli) met deze uitlaat liep de brommer goed, en een heel stuk sneller uiteraard. ik heb hem nooit door getrokken omdat die afgesteld moet worden. maar na ongeveer 15 km rijden heb ik weer presies het zelfte probleem. brommer begint te schokken en houd heel erg in. nu haalt die nog wel 7500 toeren in zn 1e versnelling maar in zn 2e versnelling valt die terug. dus geen kracht. wat ik zelf zo raar vind is dat die met bijde uitlaten goed reed. goed doortrok en opeens uit het niks niet meer vooruit te branden is. en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft gehad en mij kan helpen. carberateur is uiteraard schoon en bougie is vervangen deze verkoold helemaal zwart door het stotteren.

verder heeft de brommer een voor zo ver mij bekent originele cillinder en een dellorto 16mm carb met sproeier 76

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved