Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
65762 | rensss | 4-1-2012 12:27 | Elektronica Forum | 9097 | 20 |
Topicpost | |
Gepost door: rensss | Gepost op: 4-1-2012 12:27 |
Hallo, Ik zit met wat vragen. Nou wou ik graag mijn lamp aansluiten op mijn brommer. Ik heb een electrischiteit schema. Maar zelf vindt ik deze te ingewikkeld en onnodig. Ik wil het graag zo simpel mogelijk houden en de lamp aan en uit kunnen zetten met een schakelaar. Zonder moeilijke schema's. Het gaat om een 35 Watt lamp. Met een electronische onsteking. Zo'n kastje (gever). De brommer heeft 3 spoelen met een gever. Ik gebruik tot nu alleen maar twee draden voor de onsteking. Deze zijn ook doorverbonden naar een kast in de luchtfilter. Hier staat Hogespanung op. Met een aantal aansluitings mogelijkheden. Dit leek me een handig gegeven. Hier toch even een pdf bestand met het schema : http://www.mijnbesta...and-CPJPFTQWTYYP.pdf Foto's van mijn lamp : Er zit groot en klein licht op. Dit hoort dan ook were verbonden te zijn met allerlei ingewikkelde schakelaars aan het stuur. Maar ik zou het heel graag simpel houden, en zelf een schema maken. Het gaat trouwens om een 6 V bobine. Ik kan het schema deels volgen maar als het daarna naar al die rare schakelaars gaat, raak ik de weg kwijt. Wel weet ik de aarde draad te vinden Kan iemand mij helpen? Groeten Rens |