Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
65581 | ChielTZR | 27-11-2011 13:43 | Main Forum | 3674 | 16 |
Topicpost | |
Gepost door: ChielTZR | Gepost op: 27-11-2011 13:43 |
Hallo everybody, Vrijdag even een stukje gereden op mijn brommer, moest ergens naartoe. Heen weg wind mee en terugweg wind tegen. Nu liep mijn TZR naar mijn eigen idee altijd iets te rijk (niet veel, maar toch af en toe een lichte stotter voor de powerband). Op de terugweg moest hij er behoorlijk aan trekken met wind tegen. Het was ook best koud en vochtig weer, wat volgens mij betekent dat er ietjes meer zuurstof in de lucht zit, waardoor de brom evt nog iets armer zou kunnen lopen. Op een gegeven moment blokkeerde het achterwiel en ik kneep daarop natuurlijk mijn koppeling in. toen ik bijna stilstond liet ik mijn koppeling los en hij sloeg direct weer aan en ben daarna rustig naar huis gereden (liep naar mijn gevoel niet zo heel lekker meer). Ik ben van plan deze week hem weer te fixen, cilinder eraf halen en dergelijk. Nu mijn vraag: Hoe kan het dat mijn cilinder naar bijna 2 jaar dienst te hebben gedaan (inclusief winters) opeens lichtelijk vastlopen? Heeft iemand toevallig nog een goede tip welke cilinder bij een metrakit RK past? Mvg Chiel zu Loeke |