Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
6554 | YAMAHAFREAK | 6-12-02?10:34 | Main Forum | 4296 | 26 |
Topicpost | |
Gepost door: YAMAHAFREAK | Gepost op: 6-12-02?10:34 |
Ik had Yamaha Nederland een brief gestuurd over hun website (=k*tsite) en nog gevraagd waarom ze de TZR50 en de DT50R niet importeren. En nog ff nagevraagd wat een krukas voor RD80 kost. Krijg ik dit antwoord: Geachte heer Dijkhof, Naar aanleiding van uw onderstaande e-mail én uw brief van 29 november jl., bedanken wij u voor uw mening die u weergeeft in uw brief. Het is helaas niet mogelijk om de bromfietsen die u noemt in uw brief, TZR50 en DTR50, in de Nederlandse markt te zetten, daar deze bromfietsen geen typegoedkeuring voor Nederland hebben. Naar aanleiding van uw laatste vraag, moeten wij u helaas mededelen dat het niet mogelijk is om een RD80MX (luchtgekoeld) blok om te bouwen naar een RD80LC (watergekoeld) blok. Een krukas voor een RD80MX (5G1) uit 1981/1982 kost EUR 326.67 ex BTW, artikel nummer: 5L6-11400-00-00. Helaas is de krukas momenteel niet bij ons voorradig. Verwachte levertijd +/- 3 weken, indien de krukas in Japan op voorraad is. De krukas is te bestellen via de officiële Yamaha dealer. Mocht u een RD80MX uit een ander jaar hebben, dan verzoeken wij u om het frame nummer aan ons door te geven, zodat wij de juiste krukas hierbij kunnen zoeken. met vriendelijke groet, YAMAHA MOTOR NEDERLAND B.V. Service Dept. Hier is de brief die ik gestuurd had: Yamaha Motor Nederland BV Koolhovenlaan 101 1119 NC Schiphol-Rijk M Dijkhof Buitenom 21 8314AM Bant 29-11-2002 Geachte heer/mevrouw, Ik ben eigenaar van een Yamaha FS1, RD50MX en een RD/DT80 motorblok en ik ben altijd op zoek naar informatie over Yamaha bromfietsen. Maar op de website van Yamaha Nederland is de enige contactinformatie die ik krijg dit adres en de adressen van de diverse Yamaha Dealers. Waarom staat er geen telefoonnummer of emailadres? Dit is wel erg slordig. Verder vind ik de informatie op de website in zijn geheel behoorlijk gebrekkig. Er staat niks over Yamaha Nederland BV zelf en bij de producten staan geen prijzen vermeld. Soms staan er zelfs nog niet eens de vermogens opgegeven. Dit vindt ik toch echt niet kunnen. Dat doen de Duitsers beter. Hun website geeft bijvoorbeeld uitgebreide informatie over hun bedrijf en wat ze doen. Bij Yamaha Nederland krijg ik het idee met een virtueel bedrijf (lees: een bedrijf dat alleen op papier bestaat) te maken hebben. Ik zou zeggen een klein beetje werk om dat voor elkaar te krijgen en dat terwijl de algehele indruk er een stuk beter van wordt. Als argelose (potentiële) koper zou ik nou niet meteen naar mijn Yamaha dealer rennen na het zien van de huidige Yamaha website… Verder zou ik graag weten waarom Yamaha Nederland de Yamaha TZR50 en DTR50 niet importeert. Er is toch wel een markt voor... Anders zouden de Aprillia RS50, Derbi GPR50(R), Motorhispania RX50, Gilera GSM, Derbi Senda R en vele anderen toch niet zo goed verkopen? Het verbaasd mij dat de bromfietsmarkt door Yamaha Nederland zo verwaarloosd wordt terwijl men vroeger met de Yamaha FS1 (mijn favoriet!) juist de marktaanvoerder was... Leest u (of een van uw collega’s) trouwens wel eens het blad ‘Bromfiets’? Yamaha Nederland plaatst er wel regelmatig advertenties van de Yamaha FS1 in… Daarin stond een tijd geleden ook een artikel over de Yamaha DT/TY en toen werd ook al vermeld dat het behoorlijk vreemd is dat Yamaha Nederland geen brommer in het productpalet heeft. Wel scooters maar die zijn al lang niet meer zo populair als 2 jaar geleden, omdat de verzekeringspremies gelijk geschakeld zijn. Ik had trouwens nog een vraagje over het Yamaha RD80MX motorblok (motortype 5G1). Is dat ook om te bouwen tot RD80LC motorblok? Ik had namelijk graag waterkoeling gehad in plaats van luchtkoeling. Verder ben ik op zoek naar een nieuwe krukas voor genoemd motorblok. Wat zou dat gaan kosten? Met vriendelijke groet, Matthias Dijkhof Belachelijk toch? Dat ze te lui zijn om een typegoedkeuring te regelen voor Nederland? :p :p :p :p |