Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
65501 yoeriboven 7-11-2011 20:45 Begin Forum 4134 18

Topicpost
Gepost door: yoeriboven Gepost op: 7-11-2011 20:45
Hallo,

Sinds augustus rijd ik op een Derbi GPR 50. Vanaf het moment dat ik hem kocht kan ik al niet in de versnelling met de koppeling ingehouden heen en weer bewegen. Hij botst dan eerst ergens tegen aan en nadat ik een aantal maal naar voren en naar achter bewogen heb, gaat hij gemakkelijk heen en weer.

Nu heb ik de laatste tijd het probleem dat hij spontaan in een andere versnelling schoot. Zo wou ik hem laatst starten terwijl hij vrij stond (ik heb hem vooruit en achteruit geduwd zonder de koppeling ingehouden, dus stond hij vrij), waarna de brommer plotseling naar voren schoot. Ik voelde en ja hoor: hij stond opeens in de eerste versnelling.

Ook heb ik nu dat wanneer ik langzaam rijd, hij plotseling in een andere versnelling schiet en dat hij niet meer zo hard gaat als vroeger. In de eerste maand, anderhalf, haalde ik met gemak snelheden van 70km/u, maar nu blijf ik steken op 58km/u. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar misschien schiet hij tijdens het rijden wel opeens in een andere versnelling waardoor hij in een te hoge versnelling zit.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt? Ik kan nu wel met de Derbi rijden, maar straks rijd ik iets kapot omdat ik hier niets aan doe.
En hoe kun je zien wanneer de koppelingsplaten kapot zijn? Heb hier op het forum een tutorial gevonden over hoe je ze vervangt, maar ik kan nu niet zien of ze kapot zijn.

Alvast bedankt.

Yoeri Boven

Aanvulling: Dat van de snelheid zal ik even nader verklaren. Ik krijg hem nog maar 58km/u en dat is in de vijfde versnelling bij 9000 toeren. Wanneer ik dan opschakel daalt de snelheid naar ±50km/u en het aantal toeren naar 6,5,4000.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved