Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
65416 Quick-T 25-10-2011 1:41 Begin Forum 8670 31

Topicpost
Gepost door: Quick-T Gepost op: 25-10-2011 1:41
Hallo,

Nou heb ik al best t een en ander een m'n oude maxi gesleuteld en durf ik te zeggen dat ik wel wat (nee, geen pro) ervaring heb, maar ik wil toch het één en ander vragen:

----

Ik heb drie 12mm spruitstukjes liggen en wil er één uitboren naar 15mm (ja, ik weet dat t rare wervelingen kan geven, ik heb ook een goede 15mm (en 15mm carb) erop zitten, maar wil t gewoon een keer proberen ).

1. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, zonder door te schieten?

----

Ik heb een Tecno pijpje liggen, maar zonder demper. Ik heb nog wel een demper liggen die onder een snorpuch vandaan kwam. Ik weet alleen niet of dat hetzelfde kreng is..

2. Kan ik dat gewoon overzetten?

----

Ik zit er aan te denken om mijn (standaard) luchtfilter wat aan te passen:

- "Tuutje" aan de achterkant eraf (zodat hij geen lucht door mn frame hoeft te zuigen.

- Wat gaten in de achterkant.

- Gaasjes vervangen voor een stuk afzuigkapfilter.

3. Heeft dit alles zin, en zo niet, wat kan ik dan beter doen of laten (behalve een powerfilter kopen)?

----

Ik wil mijn koppeling aanpassen, maar voor ik m er uit haal wil ik graag weten of er een andere manier is om m later aan te laten grijpen dan door gaten te boren, of andere veertjes te kopen.

4. Is die manier er?

5. Grijpt een 2-klauwskoppeling echt later aan dan een 3-klauws?

----

Ik heb gehoord dat je zo'n 8 a 10 km/h kunt winnen door zuigerveren te monteren die NET in de groef passen (minder "lekken" -> hogere compressie)

6. Is dat zo?

----

Op de interwebs zijn tig manieren te vinden om je kop af te vlakken, maar nergens een manier waarbij ik weet hoe ver ik kan gaan.

7. Heeft afvlakken echt significant nut? Zo ja, hoeveel?

8. Is er een manier waarbij ik zeker weet dat ik mn zuiger niet in mn kop ram, dat ie niet gaat pingelen en ik niet om de honderdste milimeter mn kop erop hoef te zetten op te testen?

----

Als iemand in ieder geval één van mn vragen zou kunnen en willen beantwoorden, zou ik al heel blij zijn !


Cheers!
Tim

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved