Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
65412 | j0ren | 24-10-2011 21:29 | Main Forum | 3120 | 16 |
Topicpost | |
Gepost door: j0ren | Gepost op: 24-10-2011 21:29 |
Ik ben dus misschien van plan om zelf een opmaat uitlaat in elkaar te bakken. Aangezien ik op werk gratis restmateriaal van plaatstaal kan gebruiken ( met een beetje geluk zelfs RVS ), daar kan lassen en knippen is de uitlaat voor mij gewoon gratis. Alleen ik heb wel hulp nodig bij de berekeningen en maten. Setup: ( Honda MT-5 ) MT/MB 80cc blok 125cc Athena ( nog niet in bezit maar komt asap ) 24-28mm carburateur Orginele ontsteking lekkere lange vertanding, 17-45 ofzo. Poortmapje : Ik hoop dat deze klopt, maar ga er maat vanuit van wel. Wat wil ik bereiken?; Een lekkere lange powerband en een hoge topsnelheid. Probeer wel te mikken op 115kmh+ Liefst zo hoogtoerig mogelijk voorzover dat mogelijk is op een 125cc. Denk dus een lekkere lange eindconus. Nu zit ik alleen met een paar vragen. Hoe bereken ik de maten van elk stukje staal? En hoe knip ik deze in de goede vorm om ook een bocht te kunnen maken? Laten we voor het gemak maar even een onderlangse uitlaat doen. Alvast bedankt voor jullie input Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 24-10-2011 om 21:29 uur. |