Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
65228 | destructx | 19-9-2011 22:54 | Begin Forum | 3387 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: destructx | Gepost op: 19-9-2011 22:54 |
Hallo, Ik heb, zoals de titel af zegt, een yamaha uit 2010. na zo'n 600 km te rijden heb ik deze op laten voeren door de bromboer. deze heeft er een sproeier van 100 ingezet, hij heeft een gat door de "O" geboord zodat de toerenbegrenzer niet meer begrensd en natuurlijk de prop uit de uitlaat gehaald. na ook wat tandwieltjes gespeel reed de brommer zo'n 80-85 op 9000 toeren in z'n 6 alles wel en aardig, tot ik een fasmem uitlaat met dubbele demper tegenkwam deze erop en hij reed fantastich. echter na zo'n 100 km toch ff naar die bromboer want hij liep niet echt goed meer. deze had er een grotere sproeier in (verder geen schade zij die, alleen de bougie was afgesleten!? er was serieus 1-3 mm van die kromme pin aan de bovenkant af) en had er dus sproeier 115 ingezet. Dit was harstikke mooi natuurlijk, en de brommert liep 105 ongeveer. Na zo'n 3500 km verder te zijn, was die !#@* uitlaat weeer gaan roesten en deze had ik er dus ff af en mooi in de verf gezet. nadat de uitlaat er weer opzat liep de brommer gewoon niet?! het leek alsof die gewoon verzoop. kreeg 'm niet boven 4000 toeren/min. en nat wat moeite toch wat hoger, en vanaf 7000 liep die ineenkeer door naar de 10.000 en voor het verfen liep die nog perfect! vanaf dat bereikte punt kon je nog "aardig" weer rijden. maar nu takelt dat ding gewoon af. als ik onder de 6500 toeren kom dan pruttelt ie uit en de 6e versnelling is een "meewindversnelling" geworden. dus ik had de bougie ff gechekt, bleek dat het kromme pinnetje aan de bovenkant tegen de onderkant was aangebogen + 3mm naar rechts verschoven!? gelijk een nieuwe in gedaan dus elke dag word het minder lijkt het wel. nu ook 5e versnelling bijna niet meer haalbaar. eerst dacht ik dat die dempervulling verstopt zat met olie, dus ff zonder pijp gereden en dat ging ietsjes beter. toen toch maar ff in de cil gekeken en zag wel een paar (piep)kleine krasjes zitten. ook wordt hij heel snel heel warm. 3 minuutjes met het gas spelen (gemmiddeld 7000 toeren) staat de meter al op max. maar tijdens rijden blijft ie koel genoeg. maarja, er staat nu zo'n 6600 km op de teller en aankrijgen is alleen mogelijk door 15 km/h te rennen en dan in z'n 1 trappen en ook dan gaat het moeilijk. Nu is mijn vraag dus: wat is er in godsnaam aan de hand? alvast bedankt voor de response! p.s. oja, als er niet staat dat iets veranderd is, is dat ook niet gebeurd! en de bougie is altijd mooi koffiebruin geweest. Dit bericht is gewijzigd door destructx op 19-9-2011 om 22:57 uur. Dit bericht is gewijzigd door destructx op 19-9-2011 om 22:59 uur. |