Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
65179 Daffyeend 10-9-2011 12:41 Technical Forum 1509 11

Topicpost
Gepost door: Daffyeend Gepost op: 10-9-2011 12:41
Hallo,

Ik heb mijn blokje laatste gereviceerd ( Nieuwe type van een Derbi GPR 50 van 2010 is het zelfde als een Aprilia RS50 van 2010. ), dit is allemaal 100% gebeurd, heb al vaker blokjes gereviseerd maar dan voor andere.

Wat is het probleem? Nou, de brommer houd in bij de 90km/u, normaal liep die makkelijk 96km/u met ongeveer 12700 toeren. Nu loopt die 90 met nog geen 12000 toeren, die laatste 800 toeren zijn weg en ik krijg ze niet terug. Ook merk ik dat hij minder power heeft. Na de revisie werkte mijn start motor nog 100%, hoe vaker ik er mee reed, hoe zwakker de accu werd. Vanmiddag ga ik even meten of hij wel bijlaad.

De dingen die ik al geprobeerd heb:

- Massa punten op het blok en bobine na gekeken, opgeschuurd, en contactspray op gespoten
- ontsteking 100% in orde gemaakt. Heeft er waren 2 kabels door geschuurd, waardoor hij contact maakte met het vliegwiel, en misschien de kabels ook samen contact maakte. Dit is allemaal netjes op gelost, en nu raakt het vliegwiel niks meer.
- Uitlaat lekte een beetje, bij de verbinding van de tailpipe naar de uitlaatbocht. hier heb ik wat Gungum op gesmeerd en is nu dicht.
- Sproeiers heb ik al mee zitten googlen, maar dat gaf geen verschil. wel merk ik dat hij met een grotere sproeier wat beter door loopt op top, maar dat is maar heel minim. Maar met een grotere sproeier slaat hij vet als ik binnen de bebouwde kom rijd met een lager toeren tal 6 a 7000 toeren.

De dingen die ik vanmiddag nog even ga proberen:

- Nieuwe bougie erin.
- Meten of de Accu nu wel of niet bij geladen word.
wellicht dat het meten van de accu wat meer informatie geeft.

Zelf ben ik bang dat het aan beiden niet zal liggen maar dat de bobine/cdi wat geleden heeft toen de draadjes/vliegwiel elkaar raakte.

Zijn er nog andere dingen die ik is na moet kijken of meten? Want ik weet het niet meer. Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved