Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
65161 Velthuis 8-9-2011 0:25 Main Forum 3438 21

Topicpost
Gepost door: Velthuis Gepost op: 8-9-2011 0:25
Hallo,

Mijn kadett is vorig week bij ons in de straat aangetikt door een andere auto. Hij stond geparkeerd terwijl ik nog lag te slapen (5.30 's morgens). De veroorzaker is gelukkig wel zo vriendelijk geweest een briefje op de auto te plakken, dus verzekering kan geregeld worden.

Vandaag is de schade-expert langs geweest en de auto wordt economisch total loss verklaard. Ofwel, ik krijg de dagwaarde en ik mag de auto houden. Volgens mij kan ik de auto ook laten opkopen, maar hier wordt ik volgens mij financieel niet beter van.

Mijn vraag is de volgende:

Ik wil de auto graag op marktplaats zetten. Eventueel voor onderdelen, maar misschien ook wel om weer op te knappen. De schade is rijdbaar (zie mijn profiel) en wellicht dat een handige jongen hem met een beetje werk zo weer gemaakt heeft.
Kan dit? Mag je met een auto die total loss verklaard is gewoon weer de weg op? Of is deze auto alleen nog nuttig voor onderdelen? En stel dat de auto helemaal wordt opgeknapt en vervolgens weer schade krijgt, kan deze dan voor een tweede keer total loss verklaard worden?

Wellicht dat iemand hier antwoord op weet ?

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 8-9-2011 om 9:44 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved