Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
65019 knarf 17-8-2011 21:33 Begin Forum 18689 29

Topicpost
Gepost door: knarf Gepost op: 17-8-2011 21:33
Hallo,

Ik had al 4 jaar een Puchje in de schuur staan, waar ik geen donder mee gedaan heb.
Nu heb ik al 2 jaar m'n autorijbewijs, maar door lekker veel ongeluk (1 auto afgefikt & 1 auto met lekke koppakking) ben ik genoodzaakt om brommer te gaan rijden.
(geen geld om wéér een auto aan te schaffen + belasting, brandstof & verzekering)

M'n puchje is van 1978 en alles is origineel.
(alles wat ik heb moeten vervangen, is vervangen met originele puch onderdelen.)

Gistere heb ik 'm laten keuren en hij kwam er zonder problemen doorheen.

Nu mijn probleem.. ofja, beter gezegt: wens.
Zoals bij elke andere puch, trekt ook de mijne van 0 naar 10 in ongeveer een kwartier (naar beneden afgerond) dus dat is stap 1.

Verder maakt mijn topsnelheid niet echt veel uit.. als ik de 50/55 haal, is snel genoeg. Maar dat optrekken is wel echt mega irritant.

Ik ga morgen voor de gein m'n uitlaat ontkolen, want dat wil ik gewoon een keer doen (stiekeme pyromaan). Dus dat helpt misschien wel 3 km/h!.. woooow!

Ik wilde eigenlijk een andere uitlaat, 50cc snel cilinder & grotere carb.
(ja, ontkolen van mn ori uitpaat is nogmaals gewoon voor de fun)

Hoe krijg ik de meeste trekkracht, zonder al te veel topspeed, zodat ik m'n brommer kan blijven rijden nadat ik de rollerbank op moet?

Groetjes, Knarf.
Ps: het heeft geen haast verder, heb toch nog dik een week lang geen kenteken.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved