Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
64817 | wim_mbk | 6-7-2011 21:01 | Technical Forum | 6217 | 17 |
Topicpost | |
Gepost door: wim_mbk | Gepost op: 6-7-2011 21:01 |
hallo, Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu zit ik met een probleem waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik rijdt met een mbk x-limit / yamaha dt50 (dit model is door mbk overgenomen.) Er zit een begrenzer op met een variabele rondel tussen het chapement. Als ik vroeger (1.5 jaar geleden) de grootste rondel daar in stak dan ging hij vlot 90, ik reed natuurlijk zo niet altijd rond maar je moet het natuurlijk toch eens proberen . Als ik nu de grootste rondel er in steek haal ik nog maar 55.. Hij blijft wel draaien op hetzelfde toerental als vroeger. Maar ik haal gewoon minder snelheid in iedere versnelling. Het is niet zo dat het van vandaag op morgen zo was, het is ongeveer een jaar geleden begonnen en langzaam maar zeker verloor ik snelheid. Dacht meteen dat het aan mijn uitlaat lag, dus die uitgebrand, geen verschil. Dat uitbranden heeft volgens mij ook geen effect gehad, maar om het zeker te weten een stukje zonder uitlaat gereden en had nog altijd even weinig vermogen. Dan dacht ik aan de carburator, volledig opengehaald en gekuist. Maar weer geen verbetering. Ook mijn tandwielen en ketting waren versleten en dus ook vervangen maar ook dit zorgde niet voor meer snelheid. extra info: mijn brommer is een 6-versnelling/twee-takt Ik hoop dat iemand misschien de oplossing weet? Alvast bedankt! |