Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
64754 MTX SH 70 29-6-2011 8:36 Begin Forum 7590 25

Topicpost
Gepost door: MTX SH 70 Gepost op: 29-6-2011 8:36
Goedemorgen brommerforum-gebruikers, ik kijk al tijden op dit forum voor tips en trucs bij het sleutelen aan m'n brommers. Maar nu ben ik m'n MTX-SH aan het voorbereiden voor de Zwarte Cross en krijg ik hem niet lekker lopend.

De specs: er ligt een 70 CC Malossi cilinder op, powerfilter, een watergekoeld Honda NSR blok met een 20 mm carb. Sproeier 160 en 220 getest, maar bij beide trekt hij niet lekker door en maakt knallende geluiden uit de uitlaat. Alle pakkingen en de bougie heb ik vervangen en hier kan het verder niet aan liggen dus.

Nu heb ik hem weggebracht naar een maatje van me, die altijd Honda MB heeft gereden en nog wat technischer is. Die zegt dat het waarschijnlijk aan de ontsteking ligt. Degene die erin zit is te verstellen, dus hij denkt dat deze ook niet meer origineel is. Ikzelf weet dit niet.

De opties volgens hem: een ander vliegwiel proberen (snellere??) OF een HPI ontsteking. Maar deze kost ca. 200 euro en dan schijn je geen verlichting meer te hebben.

Jullie nog ideeën soms?? Ik hoor ERG graag, want over 4 weken moet ik de crossbaan over in Lichtenvoorde

Dit bericht is gewijzigd door MTX SH 70 op 29-6-2011 om 8:36 uur. Bedankt voor het meedenken alvast!

Dit bericht is gewijzigd door MTX SH 70 op 29-6-2011 om 8:37 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved