Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
64734 mxbeunking 24-6-2011 16:02 Technical Forum 2690 24

Topicpost
Gepost door: mxbeunking Gepost op: 24-6-2011 16:02
Hallo,

Gisteren heb ik eindelijk mijn lagers uit mijn blok van de tsx geperst om ze te vervangen. Nu ben ik vandaag wezen kijken naar nieuwe lagers, maar ik kom er niet meer uit. Ik ben bij 2 handelaren geweest.

Bij de eerste heb ik 2 nieuwe lagers kunnen kopen. een 17X40X12mm 6203. (dit is de kleinste).
en een 20X47X14mm 6204.


Het linker lager is de nieuwe, (17X40X12) hier zitten 8 balletjes in. In de oude 7. Nu is mij verteld dat dit te maken heeft met de hoeveelheid toerentallen. kan dit uitmaken als ik dit lager erin zet?


Dit zijn 2 oude lagers (20X47X14). zoals je kan zien heeft het linker lager een dunnere binnenste ring als het rechter lager. maar wel minder balletjes.
Dit zal dus weer met de toeren tallen te maken hebben.
Hier ik heb het lager gekocht met de dunnere ring, deze hadden ze op voorraad.

het lager met het gleufje erin en daarom heen een ring heb ik bij hun besteld.


Hierna ging ik naar de groot in hillegom, kijken of ze daar het lager 20X47X14 met de dikkere ring hadden. deze man zei 'je mot niet met die lagers gaan spelen jongen, je moet de originele zoeken (dus de originele koyo lagers) anders klappen ze uit elkaar!' toen zij ik 'maar je kan toch gewoon de lagers (skf) kopen met de zelfde maten?' nee dat kan niet, je moet naar een crossshop toe. blablabla

Ik geloofde dit dus niet helemaal

Nu is mijn vraag dus, moeten er de originele lagers in van koyo? en hoeveel verschil heeft het met hoeveel balletjes erin zitten?

En kan het lager dat gesmeerd wordt door lager vet, ook gesmeerd worden door olie? hun zeiden van wel...

Ik kom er dus op dit moment niet meer uit wat ik nu moet doen... alvast bedankt!


Dit bericht is gewijzigd door piet van der voort op 24-6-2011 om 16:04 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved