Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
64682 Baardaap 15-6-2011 18:25 Begin Forum 1186 10

Topicpost
Gepost door: Baardaap Gepost op: 15-6-2011 18:25
Hallo allemaal,

Ik had eerst tandwielverhouding 12/40 op mijn mtx en hier reed hij wel aardig op, alleen kwam hij niet goed door de 7/8 duizend toeren heen. Ik moest op een lange weg een flink stuk mijn gas vol open gooien wilde hij er doorheen komen, vanaf de 8000 ging hij dan wel weer goed naar de 10/11 duizend.

Nu heb ik dus heel mijn brommer uit elkaar gehad en is er sinds kort een nieuw blok op gekomen (opgebouwd uit nieuwe onderdelen). Ik heb toen achter het tandwiel 42 op gezet omdat hij van mij wel iets harder op mocht trekken. Toen reed hij ook wel aardig maar maakte hij wel veel toeren voor de snelheid die ik reed. (in zijn 4 reed ik maar 40/45 bij 6k toeren) Nu kwam hij nog moeilijker door de 7/8 duizend toeren heen. Ik heb nu als laatste geprobeerd om met tandwielverhouding 15/42 te rijden gewoon omdat ik deze nog had liggen en om het te proberen. Maar nu komt hij niet eens meer verder dan 6/7 duizend toeren in zijn 4. In zijn vrij kon ik altijd wel makkelijk 10/11 duizend halen.

Na deze lange lap tekst eindelijk mijn vraag :P

Heeft dat moeilijk door de 7/8k toeren heen komen te maken met mijn originele cdi of is de ontsteking niet goed afgesteld toen ik hem op mijn nieuwe blok had gezet?

wat raden jullie aan als tandwielverhouding voor een goede balans tussen aardig optrekken en hard rijden?

Ik heb nu de volgende setup:
70cc parmakit
18mm immi keihin
proma uitlaat & demper
4-bak blok

Alvast bedankt voor de reacties,
mvg Baardaap

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved