Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
64569 WallarooJunkie 28-5-2011 14:06 Technical Forum 1600 10

Topicpost
Gepost door: WallarooJunkie Gepost op: 28-5-2011 14:06
Dit vergt nogal wat uitleg:

Ik heb een Honda Wallaroo in mijn bezit, en deze gebruik ik dan als mijn brommer voor school enz. Dit ging een maand of twee goed, tot ik mijn eerste vastloper had. Nieuwe zuiger en cilinder en hij reed weer een maandje lekker.

Hier begint het onheil: Na die maand gelijk weer een vastloper, en de krukas moest vervangen worden. Smakken geld, maar hij moet toch lopen. Sindsdien blijft mijn Wallaroo Cilinders en zuigers verzieken. telkens rond de 100km loopt ie weer vast.

Dit is voor mij en de bromboer een raadsel.
- Zuiger is droog, krijgt te weinig olie
- mengsmering is goed
- kleur van de bougie is ook goed
- beschadigingen zitten aan de uitlaat-kant.


Na wat zoeken kan het dus zijn dat mijn uitlaat misschien te warm wordt. Maar als dat zo is, waarom is dan altijd de zuiger zo droog?

Ontsteking zou ook nog wel kunnen, maar dat is bij een Wallaroo nogal lastig. Dit is namelijk gewoon elektrisch en niet afstelbaar.


Ik heb dus echt geen flauw idee wat hier aan de hand is. Ik ben het spuugzat om na een weekje inrijden weer onderweg stil te vallen en dat ding weer bij de bromboer te dumpen. Heb eigenlijk een hekel aan die vent, maar anders moet ik 50km verder naar een bromboer.

Ik zit er onderhand aan te denken om een ander blok te kopen ..

HELP! Alle suggesties zijn welkom!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved