Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
64522 mikhail 22-5-2011 0:12 Begin Forum 866 1

Topicpost
Gepost door: mikhail Gepost op: 22-5-2011 0:12
Hallo allemaal,

Ben ik weer . Voor diegene die het niet weten mijn naam is Mikhail ik ben nieuw hier en ik heb twee linker handen maar wil er graag wat aan doen.

Ik heb een rieju rr sport uit 2005 met een AM6 blok.

Ik lees van alles over koppelingsplaten. Maar ik kan nergens op de site goed lezen wanneer je nou je platen moet vervangen. Er staat wel als je koppeling slipt maar ik kan nergens vinden wat dat betekend. Ik neem dat het betekend dat je toeren sneller stijgen dan dat je daadwerkelijk trek kracht hebt. Maar hoe kun je zo iets testen bij een brommertje? Er zit een veertje op mijn carter (http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/71 zie onderdeel 1 t/m 4) kap waar mijn koppeling aan vast zit. Als ik dan mijn koppeling indruk draait het veertje. Maar toen ik mijn kabel ging vervangen merkte ik dat er pas heel erg laat druk kwam! Is het verstandig om zelf de platen te vervangen? Is het niet te moeilijk voor een amateur?

En ik merk ook dat mijn blok soms raar schakelt. Hij pakt niet altijd zijn 6 in één keer. Ik moet heel vaak twee keer kicken voordat hij zn 6 pakt. En ook als ik terugschakel moet ik soms een paar keer extra kicken voordat ik weer bij de 1 zit. Het omlaag schakel probleempje gebeurd trouwens alleen als ik van een hele hoge versnelling snel naar een lage probeer te kicken!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Als er nog meer details nodig zijn kun je dat gerust vragen.

Ik hoop dat iemand een "noob" als mij even op weg kan helpen,

Thanks,

Mikhail.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved