Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
64427 | _3s_ | 9-5-2011 19:13 | Technical Forum | 1564 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: _3s_ | Gepost op: 9-5-2011 19:13 |
Goede avond iedereen, Ik zit met een beetje een vervelend probleem waar een van jullie misschien raad op weet. Ik heb een paar weken geleden mijn blokje van mijn TSW (watergekoelde tsx) helemaal gereviseerd. Dus er zijn nieuwe krukaslagers en overal nieuwe keerringen in gekomen. Wat me opviel toen het blokje in elkaar stond was dat de krukas niet erg soepel draaide, maar dit was bij mijn luchtgekoeld blok ook wel na het reviseren, dus ik heb er niet te lang bij stil gestaan. Dus toen ik het blok in elkaar had heb ik er blauwe koelvloeistof in gedaan (er moet misschien rode in?) en olie in het blok gedaan (gewone 10W40). De eerste start ging gewoon vlot, brommer rustig laten warmdraaien en radiator een 5 à 10 minuten laten open staan om te ontluchten en wat op de slangen van de radiator geknepen. Bij de eerste start viel me wel meteen op dat het blok veel rookte, maar ik dacht dat dit kwam doordat ik aan de lagers redelijk wat olie had gedaan en de keerringen had ingevet, dus ik dacht dat het wel over ging. Ook voor het monteren van de cilinder had ik 2 takt olie gebruikt, dus het zou daardoor kunnen dat hij wat meer rookte. nu heb ik bijna een tank benzine leeg gereden en hij rookt nog steeds wit. Dus ik heb mijn uitlaat uitgestookt omdat ik dacht dat het hier ook nog aan kon liggen. Na het uitstoken rookte hij nog steeds wit. Nu weet ik dat witte rook duid op koelvloeistof verbruik, maar als je aan de rook ruikt ruikt het erg naar verbrande olie. Het kvs niveau zakt wel een beetje, maar blijft wel mooi tussen het bovenste en onderste uiterste. Ook is het oliepeil wel al een beetje gezakt volgens mij. Starten doet ge brommer gewoon goed, en hij heeft ook gewoon zijn volle vermogen volgens mij. Dus nu is mijn vraag, weet er iemand waar hij olie of eventueel koelvloeistof zijn verbrandingskamer in kan trekken. Misschien nog even dit: Er zitten overal nieuwe originele pakkingen van suzuki tussen, dus nieuwe koppakking, voetpakking, en rechter carterpakking, tussen de twee carters heb ik vloeibare pakking gebruikt (de matzwarte) die ik geleend heb in een garage. Ik vind het een raadsel, ik hoop dat een van jullie met de oplossing kan komen! Mvg, Dries |