Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
64414 | weschung | 6-5-2011 10:16 | Technical Forum | 3097 | 14 |
Topicpost | |
Gepost door: weschung | Gepost op: 6-5-2011 10:16 |
Hallo iedereen, Ik ben van plan om een 46 mm krukas te kopen voor een am6 blok ik wil hier mee gaan experimenteren op cilinders die ik heb liggen voor am6 dr80(49mm) roze top (49,5) en nog wat rommel. Nu heb ik wat vragen hoe dat uitgaat komen kwa timming omdat ik zelf niet echt een rekenwonder ben en ok weinig praktijk ervaring heb met het aanpassen van de timming van cilinders en de vuist regels daarvan, dus daarom hoop ik dat iemand mij kan verbeteren als ik het fout zeg A,U,B, geen reactie's die geen argument of geen enkele meerwaarden bevatten Als ik een cilinder heb met: (geen echte waarden enkel voorbeeld) zuigersnelheid 6.5 m/s RPM : 5000 slag : 39 1 graad is dus 0.1210mm afgerond Openingsduur spoeling: 150 graden 18.50 mm Openingsduur uitlaat : 200 graden 24.20mm Openingsduur Blowdown: 25 graden 3.025mm Openingsduur spoeling: 0.01850/6.5 is 0.00284615 sec ongv Openingsduur uitlaat : 0.02420/6.5 is 0.00372307 sec ongv Openingsduur Blowdown: 0.003025/6.5 is iets wat de rekmachine niet aangeeft op de pc :P Nu heb ik de poortoppervlaktes niet omdat ik nog geen poortmap heb gemaakt maar dit zijn dus de bassis gegevens van de cilindertimming met een 39mm slag Nu moet iemand me aan gaan vullen is het nu weisheid om veder te rekenen met de zuigersnelheid of RPM ? en stel ik doe een adaptorplaatje onder me cilinder zodat ik me timming weer het zelfde krijg maar dan als het goed is staan de poorten dan een stuk boven het odp hoe zal de motor daar op reageren ? deckheight is geen probleem ik kan cilinders afslijpen. alles wordt laagtoeriger omdat je een hogere zuigersnelheid hebt bij zelfde toerental is dit dan iets waar je mee kunt rijden ? Ben benieuwd GR wesley Dit bericht is gewijzigd door weschung op 6-5-2011 om 10:41 uur. Dit bericht is gewijzigd door weschung op 6-5-2011 om 10:45 uur. |