Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
64245 | Santa Cruz | 13-4-2011 11:10 | Technical Forum | 1254 | 12 |
Topicpost | |
Gepost door: Santa Cruz | Gepost op: 13-4-2011 11:10 |
Beste forumvrienden, Ik wordt zo stilaan gek van achter mn tsx aan te rennen . Ik heb hem overgekocht van mn neef omdat hij er geen tijd meer voor had. Hij heeft hem de cilinder goed onder handen genomen, dat wil zeggen poorten gepolijst en uitgefreesd. Alles is zeer proper en met kennis van zaken uitgevoerd. Laat daar geen twijfel over bestaan. Nu wil ik hem sinds enkele dagen gaan starten maar krijg hem niet aan de praat. Hij vonkt en krijgt benzine. Heb hem al kunnen doen draaien door hem voort te trekken met een andere brommer en dan volgas te geven. Hij slaat dan aan maar moet heel hoog op toeren worden gehouden. Hieruit besloot ik dat hij te weinig compressie had. Toen ik me cilinderkop eraf haalde zag ik dat er lange bougie in moet en geen korte. Ik er een andere, lange ingestoken en dacht probleem opgelost Toch niet, wil nog steeds niet aanslaan. Toch lukt het al om enkele plofjes op te wekken. Hij heeft wel de indruk te willen aanslaan maar van zodra ik stop met lopen, valt hij uit. Daarna heb ik mn compressieverhouding opgemeten en kwam aan 5.35. Dit lijkt me veel te weinig?... Afstand boven de uitlaatpoort is 19mm, cilinderkopinhoud is 5cc. Boring is 41.8mm. Dan heb ik mn koppakking ervan tussen gelaten. Ook dit zorgde ervoor dat hij nog iets beter plofte. Maar opnieuw wil hij niet zelfstandig blijven draaien Terwijl ik de compressie opmat, zag ik zat er een zuigerveer ontbreekt. Mijn neef heeft deze er bewust vantussen gelaten, maar de reden hiervoor weet ik niet Ik heb de zuigerveer liggen, moet deze erop? Moet ik verder mn compressie opbouwen door mn cilinderkop af te vlakken? Zijn er andere redenen waarom hij niet wil starten? Setup: 53cc origineel cilinder (getuned) 20mm mikuni originele uitlaatbocht geen luchtfilter MVG |