Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
64013 | Sandero_3310 | 15-3-2011 22:17 | Main Forum | 4712 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: Sandero_3310 | Gepost op: 15-3-2011 22:17 |
Heb effe nog wat kleine vraagjes inverband met het vervangen van m'n krukas. M'n derbi blok ligt momenteel uit elkaar en de nieuwe onderdelen zijn besteld. Ik had nog een vraagje hoe je die lagers moet plaatsen. Sommige zeggen dat je de lagers eerst in carters moet plaatsen en vervolgens de krukas erin doen (zo vermijd je dat je krukas scheef zit als ik het goed heb). Anderen zeggen dat je de lagers van de 1ste keer op de krukas mag steken. De 2de oplossing lijkt mij het éénvoudigst. Ik heb namelijk enkel een diepvriezer en een warmtekanon. Krukas in de diepvriezer en lagers opwarmen. Eenmaal de lagers op de krukas zitten het geheel in de vriezer stoppen. Daarna enkel de carters opwarmen en de krukas erin plaatsen, en klaar is kees Nu had ik ook nog iets gelezen dat er een rubberen ringetje aan de krukas moet geplaatst worden (aan de kant van de koppeling zodanig dat de keering mooi afsluit. Ik dacht me te herinneren dat er zoiets op zat toen ik hem demonteerde... maar ik ben namelijk naar een garage geweest om dat tandwiel van de krukas te demonteren (poulietrekker). Door de conische passing sprong het tandwiel weg. Toen ik thuis kwam dacht ik die rubberen ring ginder verloren te hebben. Heb toen die ploftekeningen op easyparts gezocht en daar was nergens zo'n ring te bespeuren. Dus ik dacht me dat ingebeeld te hebben. Tot ik zojuist een FAQ las van een revisie van een AM6 blok. Daar sprak men over een rubberen ring die tegen de keering moet worden geplaatst en dat deze van belang is... Indien er origineel zo'n ring inzat, weten jullie dan soms of deze ring noodzakelijk is of waar je hem eventueel kan kopen ?:p BTW: Heb nog maar één keering en lager kunnen demonteren. Mag ik de andere keering en lager in één keer eruit drukken met een pers ? Grtz |