Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
63999 Joop_Karel_Spank 13-3-2011 21:23 Uiterlijk Forum 12530 24

Topicpost
Gepost door: Joop_Karel_Spank Gepost op: 13-3-2011 21:23
Wanneer ik in het donker rijdt dan heb ik eigenlijk te weinig licht op mn derbi senda uit 2008. zeker vanwege parallel-wegen die net iets lager liggen dan provinciale wegen hier waardoor je gewoon verblind wordt.

ik vroeg me af of jullie nog goede en nette ideeen hadden voor een grotere lichtopbrengst? ik zat zelf eerst te denken aan HID lampen, alleen deze geven bij een niet goed passende lamp-unit natuurlijk een verkeerd lichtbeeld(en daar ga ik voor het gemak dus vanuit)

waar ik ook aan zit te denken is om er 2 lichtunits bij te prikken zoals een aantal BMW motoren dat ook hebben. : http://link.marktplaats.nl/419128402

alleen vraag ik me dan af of mijn brommer in staat is om genoeg stroom hiervoor op te wekken? het is namelijk wel 2 X 55 watt extra, hoeveel wekt de dynamo van mn brommer eigenlijk op? wordt dit getal nog verhoogd bij een verhoogd motor vermogen? (aangezien ik 80-85 km/h kan rijden ermee) kan ik misschien ook mn accu als condensator gebruiken? door dus de lampen op de accu aan te sluiten om zo dipjes op te vangen? dit doe ik bij mijn led achterlicht ook namelijk :P deze knipperde eerst.

het zou natuurlijk ideaal zijn om 2 lampen erbij te kunnen hebben omdat je ze zo kan richten dat je een vol lichtbeeld hebt zonder te hoeven hinderen bij tegenliggers.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved