Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63959 | voorthuizen | 8-3-2011 16:08 | Technical Forum | 1578 | 14 |
Topicpost | |
Gepost door: voorthuizen | Gepost op: 8-3-2011 16:08 |
Hallo, ik was weer eens bezig met een ideetje (dat gebeurt bij mij zo af en toe ) Een expansieuitlaatje a la Frits Overmars. Na de formule's opgezocht te hebben, en wat van zijn artikelen te hebben gelezen, is dit eigenlijk appeltje eitje.. Maar dat viel dus toch iets tegen toe ik 1 formule'tje niet vatte.. En eigenlijk een best belangrijke ook. Voor de mensen die zich er al wel eens in verdiept hebben: Delta d = CS² Waarin S de afstand van het opbouwende begin van de expansie is tot het punt waarvan ik de diameter wil weten. C is een Constante factor. Formule voor de Constante factor: Dmax - D1 ------------- = C 0,49 * L^2r Delta d = CS² is natuurlijk geen probleem. Maar de formule om C te berekenen vat ik niet, tenminste, wat is in vredesnaam de r? In de normale wiskunde is dit de straal (tenzij anders aangegeven). Alleen geen idee waarvan dit de straal zou moeten zijn Het is (waarschijnlijk) geen groot getal, want het wordt (als product met de 2) een machtsverheffing. Owja, ga alsjeblieft niet lopen zijken dat ik gewoon moet zoeken, want ik ben al 3 weken aan het zoeken... Probeer ff een zinnig antwoord te geven, waar ik tenminste wat aan heb. (Het liefste had ik het op het proforum gepost, maar daar moet je jezelf dus voor bewijzen XD (goeie zaak hoor, dat wel ) Nou, iig vast bedankt Dit bericht is gewijzigd door voorthuizen op 8-3-2011 om 16:11 uur. |