Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
63869 Tim-gpr99 23-2-2011 17:48 Technical Forum 1999 15

Topicpost
Gepost door: Tim-gpr99 Gepost op: 23-2-2011 17:48
hoi,

mijn pro race blok was eindelijk klaar, volledig zelf opgebouwd helemaal voor de eerste keer. Alles netjes aangesloten en alles liep voorspoedig, alleen heb ik nog een probleempje met de koppeling. Koppeling heb ik wel vaker vervangen of gedemonteerd, maar ik heb er nu een paar rare problemen mee. In de versnelling loopt de brommer gewoon prima (wel natuurlijk nukkig door de compressie) en zijn er geen rare geluiden, bij welke versnelling dan ook. Alleen wanneer ik de koppeling inknijp begint hij heel stroef en zwaar te lopen, achterwiel blokkert, en wanneer het achterwiel eindelijk gaat draaien komt er een ratelend/aanlopend geluid uit de koppelingskap.

Weet iemand toevallig wat dit kan zijn? Ik heb geloof ik alles gewoon goed gemonteerd, vandaar dat ik niet echt weet waar ik moet zoeken. Ik moet wel zeggen dat de drukplaat van de koppeling aanloopsporen had, waarschijnlijk heeft dat ook hiermee te maken dat dit blok dat voorheen ook heeft gehad?

Het vervangen van onderdelen is geen punt, ik heb nog een compleet blok in de schuur liggen, maar waar kan het aan liggen?

mvg Tim

Gaat om Derbi oud type blok, EBS050

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 23-2-2011 om 17:58 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved