Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63812 | Sandero_3310 | 15-2-2011 22:06 | Main Forum | 2884 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: Sandero_3310 | Gepost op: 15-2-2011 22:06 |
Hallo, ik wil mijn m'n airsal 70 tunen van mijn senda Ik heb mijn cilinder opgemeten en kwam de volgende maten uit uitlaatpoort: 24,9mm inlaatpoort: 34mm deck height: 2,6 (gemeten terwijl de cilinder op het blok gemonteerd was met voetpakkig(0,5mm) ertussen) heb vervolgens de timingen uitgerekend met het volgende programma'tje http://www.brommerforum.nl/user/1844 Bij "ophogen" heb ik 0mm ingevuld omdat ik de voetpakking bij de deck heigt heb bijgeteld? klopt dit ? kwam vervolgens de volgende waarden uit uitlaatpoorttiming 180,50 graden inlaatpoorttiming 122,85 graden blowdown 28,82 graden Mijn vraag was tot hoe hoog je mag gaan in die blow down ? Ik gebruik de brommer voor korte afstanden (7-8km). Uiteindelijk is het niet mijn bedoeling zoveel mogelijk toeren uit die cilinder te halen maar wel zoveel mogelijk vermogen. Ik veronderstel dat je koppel zakt indien je die poorten in de hoogte uitfreest. Verlies je geen compressie op die manier ? Heeft iemand een voorstel qua blow down ? of andere tips? ook wat tips qua afwerking na het frezen etc ? hoe je best bevels aanbrengt? Ik heb zondag al een topic geplaatst hierover Weet ondertussen al heel wat meer erover, maar toch kan ik nog wat tips gebruiken vooraleer ik morgen aan de slag ga |