Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63798 | Sandero_3310 | 13-2-2011 20:54 | Main Forum | 7842 | 22 |
Topicpost | |
Gepost door: Sandero_3310 | Gepost op: 13-2-2011 20:54 |
Hallo, graag zou ik de uitlaatpoort van mijn 70 Airsal bewerken Het gaat hem over de volgende cilinder: 70cc Aluminium voor derbi senda http://img37.imageshack.us/i/img4876y.jpg/ Ik ben begonnen met het opstellen van een poortmap: http://img844.imageshack.us/i/img4870x.jpg/ Enkele gegevens Boring: 48mm Breedte uitlaatpoort(hemelsbreedte):44m (zonder spijltje) werkelijke breedte: 39mm Afstand B.D.P zuiger tot cilinderrand 4,6mm Maar ik weet niet goed in hoeverre je die poorten mag bewerken, qua vorm etc. men beweert dat je niet breder mag gaan dan 70% van je boring. Maar klopt deze regel ook voor vlinderpoorten? ik zit nu al op 81% Ik had zoiets in gedachten: (roze stippellijn) http://img64.imageshack.us/i/img4872e.jpg/ graag zou ik wat meer koppel hebben, dus ik zou de inkeping aan de onderkant van de poort wat afvlakken en de totale breedte nog iets breder maken. Eventueel ook nog een klein beetje in de hoogte wegfrezen ondanks het al een hoogtoerige cilinder is ik heb al veel informatie gevonden op dergelijke fora, zoals deze bv http://www.apriliafo...=15154&start=225 Maar toch heb ik nog wat vragen in verband met dat tunen Hoe zit dat met bramen etc ? Wordt de wand niet beschadigt tijdens het frezen ? Hoe moet je die vorm die je wilt wegfrezen aftekenen op je cilinder ? Gebeurt dat met de "losse hand" en een stift ? ik veronderstel dat het toch van belang is dat alles mooi symetrisch is. Betreft levenduur ? Ook heb ik al gezien dat men 2 putjes in de zuiger boort om het spijltje extra te smeren. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik kan wel wat tips gebruiken voor ik in het wilde weg ga vijlen en dremelen verder setup Yasuni R2 dellortho 21 malossi kelk VL6 membraam Greetz Sander |