Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
63798 Sandero_3310 13-2-2011 20:54 Main Forum 7842 22

Topicpost
Gepost door: Sandero_3310 Gepost op: 13-2-2011 20:54
Hallo, graag zou ik de uitlaatpoort van mijn 70 Airsal bewerken

Het gaat hem over de volgende cilinder: 70cc Aluminium voor derbi senda

http://img37.imageshack.us/i/img4876y.jpg/

Ik ben begonnen met het opstellen van een poortmap:

http://img844.imageshack.us/i/img4870x.jpg/

Enkele gegevens

Boring: 48mm
Breedte uitlaatpoort(hemelsbreedte):44m (zonder spijltje)
werkelijke breedte: 39mm
Afstand B.D.P zuiger tot cilinderrand 4,6mm

Maar ik weet niet goed in hoeverre je die poorten mag bewerken, qua vorm etc.
men beweert dat je niet breder mag gaan dan 70% van je boring. Maar klopt deze regel ook voor vlinderpoorten? ik zit nu al op 81%

Ik had zoiets in gedachten: (roze stippellijn)

http://img64.imageshack.us/i/img4872e.jpg/

graag zou ik wat meer koppel hebben, dus ik zou de inkeping aan de onderkant van de poort wat afvlakken en de totale breedte nog iets breder maken. Eventueel ook nog een klein beetje in de hoogte wegfrezen ondanks het al een hoogtoerige cilinder is



ik heb al veel informatie gevonden op dergelijke fora, zoals deze bv http://www.apriliafo...=15154&start=225

Maar toch heb ik nog wat vragen in verband met dat tunen

Hoe zit dat met bramen etc ? Wordt de wand niet beschadigt tijdens het frezen ?

Hoe moet je die vorm die je wilt wegfrezen aftekenen op je cilinder ? Gebeurt dat met de "losse hand" en een stift ? ik veronderstel dat het toch van belang is dat alles mooi symetrisch is.

Betreft levenduur ?

Ook heb ik al gezien dat men 2 putjes in de zuiger boort om het spijltje extra te smeren.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik kan wel wat tips gebruiken voor ik in het wilde weg ga vijlen en dremelen

verder setup

Yasuni R2
dellortho 21
malossi kelk
VL6 membraam

Greetz Sander

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved