Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63718 | Maup | 3-2-2011 16:45 | Technical Forum | 3752 | 38 |
Topicpost | |
Gepost door: Maup | Gepost op: 3-2-2011 16:45 |
Sinds een stuk of 40 km heb ik een hele erge trilling/resonantie in m'n blok zitten. Het blok heb ik zelf 300km geleden gereviseerd en sindsdien geen problemen mee gehad. Gisteren begon het blok na 3 km gereden te hebben ineens erg hard te trillen. Toen ben ik even gestopt, heb wat gas gegeven in z'n vrij en het was weer weg. 10km later kwam het ineens weer opzetten en nu gaat het niet meer weg. De resonantie is bij elk toerental. In elke versnelling, in z'n vrij, met de koppeling in of uit en bij elke snelheid (inclusief stilstaan). De resonantie is echt enorm erg. Alsof je op een rijdende vibrator zit. Boven de 7000 toeren is het helemaal niet meer mogelijk om nog normaal te rijden. Wat ik al gecheckd heb: -ophangpunten van blok en subframe. (nog even extra vast gezet) -geen speling op bigend en smallend. -geen voelbare speling op de krukas. -geen voelbare speling op de balansas. -balansas staat op tijd. -Vliegwiel zat gewoon prima. -Krukastap is niet zichtbaar krom. (maar ik zou ook niet weten waarom die ineens krom zou gaan) -Zuiger en cilinder zien er nog super uit. -Geen speling op koppelingshart. -Minimale axiale speling op koppelingskorf. (lijkt me geen kwaad kunnen) De resonantie gaat echt door de hele brommer en komt met "vlagen" van 2 seconden en 2 seconden rust. Mijn mogelijke problemen zijn nog: Balansas is gaar. Krukas is krom. Voor beiden problemen zie ik geen directe oorzaak. Wie heeft er een idee? Alvast bedankt. |