Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63710 | Sandero_3310 | 2-2-2011 21:55 | Main Forum | 1134 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: Sandero_3310 | Gepost op: 2-2-2011 21:55 |
Heb vorige week mijn carbu een beetje afgeregeld. En een nieuw accu'tje ingeplaatst... Toen ik maandagmorgen naar school ging stotterde hij een klein beetje op volle toeren maar reed hij nog behoorlijk goeid. Maar in de terugrit naar school wou hij niet meer optimaal rijden. Het blok komt maar niet in toeren... ik haalde met moeite 50 km/h, terwijl ik anders boven de 100 rijd. Ik had het gevoel dat er iets fout was met de ontsteking. Als hij in neutraal staat en je heeft vol gas, maakt hij ong 5 a 7k toeren schat ik en valt ie continu terug in toeren. Verbranding ----> geen verbranding -----> verbranding... maar hij wil maar geen toeren maken. Na 1 x kicken start hij meteen, en stationair draait hij normaal. En in lage toeren rijd hij zoals gewoonlijk. Ik dacht dus dat de bobine kapot was Heb ondertussen het volgende geprobeerd andere bougie andere bobine carburateur uitgekuist carburateur helemaal laten leegdraaien (en wat gassen etc...) wikkelingen bekeken (maar daar had ik niet veel aan) membraam gecheckt De uitlaat is nogal vettig (ik denk dat het benzine is die niet verbrand) ook heb ik opgemerkt dat mijn voorlicht stuk is sinds ik dit probleem heb. normaal zit er ook een zelfgemaakt begrenzer op die hem tot 60 begrenst, dit is een condensator parallel over 2 kabels van de bobine (rood en wit). Indien ik deze nu aanleg datn geeft ie precies een knal in de uitlaat. Het lijkt alsof de ontsteking veel te laat staat. Heb nog 2 andere bobines liggen, zal deze nog eens proberen maar verder ben ik hopeloos. mischien nog de set up vermelden 70 alu airsal 21mm delortho yasuni r2 uitlaat malossi kelk Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? grtz |