Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63624 | gusti | 25-1-2011 20:24 | Uiterlijk Forum | 13306 | 22 |
Topicpost | |
Gepost door: gusti | Gepost op: 25-1-2011 20:24 |
Onlangs heb ik mijn brommer laten spuiten in het groen metallic. De spuiter vroeg me toen of ik er blanke lak over wou maar aangezien ik nog een 2e kleurmotief moest laten aanbrengen bij een airbrusher heb ik gekozen voor enkel de metallic zonder de blanke lak, die zou er later opkomen en dat was geen probleem had ik me laten vertellen. Nu lees ik echter dat het afwerken van metallic lak met blanke lak binnen 48u moet gebeuren. En dat je metallic NIET mag opschuren. (de spuiter in kwestie had me nochtans verteld ik het nog met p1400 moest opschuren). De vraag is dus nu, kan ik, na meer dan 48u (volledig uitgehard) er toch nog blanke lak over laten spuiten? Of is dit onmogelijk, tenzij ik er nieuwe metallic laat overspuiten? En ik dus een kat in een zak heb gekregen van mijn "spuiter". Ergens had ik ook gelezen dat dit op te lossen is met het overspuiten met een sterk verdunde verfoplossing zodat de metallic terug losweekt om dan af te lakken? Zou dit kunnen kloppen? Hopend op een hoopvolle reactie, |