Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
63497 drestar 12-1-2011 13:17 Begin Forum 12945 21

Topicpost
Gepost door: drestar Gepost op: 12-1-2011 13:17
hallo medeforummers, ik ben vorige week in het bezit gekomen van een Honda Mt5 uit belgie, bij deze brommer zit een gelijkvormigheidsattest waar alle gegevens over de brommer op vermeld staan, nu wil ik natuurlijk gelijk een kenteken gaan halen bij de rdw en heb hiervoor al naar de rdw gebeld. een keurmeester vertelde mij dat het heel simpel was en alleen gekeken zou worden of de gegevens op de brommer overeen zouden komen met wat er op de papieren staat. de kosten hiervan zouden welgeteld 60 euro zijn, dus ik sprong een gat in de lucht want mijn papieren klopte met wat er op de brommer staat en voor die 60 euro en verder geen gedonder is echt meer dan de moeite waard,

maar nu komt het! ik heb ondertussen een verhaal gelezen van iemand die dat ook dacht en ook werkelijk deze keuring heeft ondergaan. en het pakte voor hem helaas anders uit dan wat mij ook verteld is en wat de rdw op hun website vermeld dat er geen technische keuring op zou komen bleek dus van wel, de keurmeester had het vermoeden dat de brommer die hij aanbood opgevoerd was en moest daarom op de rollerbank en werd dan ook afgekeurd op snelheid, dus die kon weer gelijk naar huis zonder kenteken. en uiteraard heeft deze persoon beroep aangetekend omdat er op de rdw website stond vermeld dat er geen technische keuring op zou komen. hij kreeg daarop een paar brieven van de rdw die ik ook met mijn eigen ogen gelezen heb, en daarin stond dus dat de rdw voorwaarde steld dat er geen wijzigingen zijn aangebracht aan het betreffende voertuig wat bij hun aangeboden word, dus het verhaal dat er naar niks anders dan alleen de papieren en gegevens op het frame gekeken word is dan niet waar met wat de rdw zegt.ook zeggen ze dan weer wel dat je met heel je brommer langs moet komen ,als er dan alleen naar je frame nummer en papieren word gekeken kun je volgens ook net zo goed alleen met je frame langskomen ipv met heel je brommer..? is een beetje vreemd allemaal..ik heb ook hier op het forum een verhaal van iemand gelezen die van een technisch mederwerker bij de rdw te horen kreeg dat als je met je brommer langskwam en je blok kapot was niet erg is.

maar ik hoop op meer rdw ervaringen van personen die bij zo'n keuring geweest zijn want ik wil zeker weten dat ik dat kenteken kan krijgen, mijn honda Mt5 is dan wel niet opgevoerd maar er zit wel een andere demper op waardoor die meer geluid maakt en hij moet nog verder worden opgeknapt .de banden zijn compleet versleten en de voorrem werkt niet,ook moet de verlichting worden nagekeken want die werkt niet, en ik wil hem ook nog helemaal gaan overspuiten maar wil eerst een kenteken hebben voor ik dat allemaal ga doen..

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved