Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
6342 | Martijn | 20-11-02?01:11 | Main Forum | 1240 | 16 |
Topicpost | |
Gepost door: Martijn | Gepost op: 20-11-02?01:11 |
GODVERDOMME!!! Mn malossi is aan puin :p het verhaal: maandag kreeg ik dus mn nieuwe 70 malossi zuiger binne..dus ik dat ding er meteen ingemikt... nou..olie in de cil gegooid..paste iig alemaal mooi...dus ik dat ding eerst goed warm gereden...reed ik 100 meter van mn huis..hoorde ik iets valle...dacht dat er een steentje uit mn band losschoot ofzo...maar daar kom ik straks op terug... nou...na warmgereden te hebben ging ik gewoon rijden...niet meer dan 5000 toeren per minuut...moet nl inrije he... maar hij wilde dus niet goed stationair lope...en had superweinig kracht in de lage toeren onder de 4k....zoals in het andere topic van me staat... na een tijdje begon ie dus ook herrie te maken...bleek de uitlaat te zijn dacht ik... ook leek ie minder compressie te hebben...maar k dacht dat dat kwam omdat de cil warm was... ik met sproeiers lope klote de hele tijd...enzo...liep nie beter.. dus ik dacht..ik ga de uitlaat goed vastzetten...dus ik alles eraf geropt... wil ik ook mn cilkop eraf halen...HEEE WTF...waar is mn cilindermoer...en warom steekt mn tapend geen cm meer uit... CONCLUSIE: tapend afgebroken...dus ik blij..oorzaak gevonden....en dat was dus ook het gene wat ik hoorde vallen denk ik... dus ik cilkop erafgetrokken...kijk in mn cilinder: GODVERDOMMEEEEEEEEEEEE allemaal krassen...HELEMAAL vol...over de hele cilinderwand...ik zo KUTTTTTTTTTTTTTT ik voele...nou...die waren voelbaar...en het zat echt over de hele wand..mooi verdeeld...dus ik denk..HOE KAN DAT?? ik cil eraf getrokken...zie ik dat het precies het gedeelte is waar de zuigerveren lopen..onderaan is de cilinder mooi glad...zuiger bekeken...zag er nog als nieuw uit...zelfs nog de ribbeltjes die je ziet als ie nieuw is...alleen bij de uitlaatkant wat ingesleten... zuigerveren hadden de zelfde krassen als in de cilinderwand...dus...de zuigerveren hebben mn nicasilwand ana puin geholpen... ikke kwaad enzo...ik had goed gesmeerd...goed warmgerejen...niet veel toeren gereejen...en als dit de oorzaken zouden zijn...dan zou de zuiger de wand hebben beschadigd en niet de veren... dus mijn idee was dat er verkeerde zuigerveren op de zuiiger zaten... Ik heb dus een nicasil wand...en daar schijnen dus zachte zuigerveren in te moeten..ik denk dat ik dus harde zuigerveren heb...en dat daardoor mn cil ana puin is gegaan... ik heb nou alles weer in elkaar zitte...met nieuw tapend enzo...en maar 1 voetpakking ipv 2...hij rijdt best goed...zelfde compressie als met ouwe zuiger, dus niet de berecompressie als toen ik mn nieuwe zuiger er 10 seconde in had zitte.. powerband is mooi..iets lager geworden...kon niet kijke hoe ie daar in reed..want ik moet nog semi inrije..heb er nou ong. 50km op zitte... hij trekt nou weer beter onder de 4k maar bij 2k valt ie ongeveer uit...komt door de sproeier..h.ebbik afgestemd op de lekke cilinderkop enzo.. NU MIJN EIGENlIJKE VRAAG: Is het mogelijk dat k de schade verhaal op dekker?? omdat zij mij blijkbaar de verkeerde zuigerveren hebben gegeven...als dit tenminste de oorzaak is..dat de veren verkeerd zijn...(jullie mening/ervaringen/kennis).. want die cilinder kan ik eigenlijk ook wel wegpleuren...zal nie meer optimaal rije...en ik heb ook niet zon zin om 190 eypos te dokken voor een neie cilinder... KAn ik dus de schade verhalen ??? volges men pa wel..als het door een onafhankelijke expert is vastgesteld dat de zuigerveren de oorzaak zijn..(ga wel langs brommerboer hierzo).. ik kom trouwens wel naar de meeting zondag ...of hij moet er mee ophouwe/vastlope... ow gasten..ik voel me zo geraped... |