Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63334 | Tim-gpr99 | 15-12-2010 21:56 | Technical Forum | 1900 | 7 |
Topicpost | |
Gepost door: Tim-gpr99 | Gepost op: 15-12-2010 21:56 |
Hallo, ik wil graag wat advies over de keuze voor een setup. Graag gebaseerd op eigen ervaring. Ik ben al lekker bezig met een tweede blokje bouwen (reed nu een hele tijd met 50cc getunede originele cilinder met opmaat carters, en heb tijdje met DR70 gereden, maar ik wou meer), blok ligt al uit elkaar en heb een hoop delen binnen. Ik wil echt een dikke cilinder, dus de keuze ligt eigenlijk voor mij maar tussen 3 cilinders (vrij standaardkeuze eigenlijk, maargoed), Prorace, MHR Team 80 of Hebo Manston(voegt de Pata Negra nog duidelijk wat toe tov Revolution?). Ik heb bewust er niet voor gekozen om een langere slag krukas erin te doen, dit heb ik al wel een keer bij een AM6 blok gedaan, maar dit is niet erg bevorderlijk voor de verkoop vind ik zelf. Het is gewoon een leuk setupje om af en toe nog mee te rijden en vooral voor meetings. Heb volgende week examen auto, dus veel rijd ik er zowieso niet op. Welke cilinder raden jullie aan, wat zijn de verschillende karakteristieken? Heb zelf ervaring met Pro Race, vind dit heerlijke cilinders, maar ik zoek eigenlijk wat anders leuks (omdat ik al Pro Race gereden heb). Verder heb ik gemerkt dat bewerkte carters heel veel uitmaken voor het karakter van een cilinder, en dat daar veel winst mee te boeken valt. Is dit echter zelf goed te doen, en zo ja waarmee, of kan ik dit het beste bij een tuner laten doen? Heb zelf al wel paar cilindertjes licht getuned maar bij dit soort heftig spul ben ik wel bang om het te verkloten. En als laatste, in hoeverre is het nodig om alle bloklagers te vervangen? Krukaslagers worden uiteraard vervangen, kan het kwaad om de baklagers ed te laten zitten? Alvast bedankt, en het gaat hier om een Derbi GPR uit 1999, het spul komt op een oud type Senda blok! Groeten Tim. |