Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62878 Tim-gpr99 15-10-2010 0:09 Main Forum 2729 3

Topicpost
Gepost door: Tim-gpr99 Gepost op: 15-10-2010 0:09
Hoi,

ik heb een Dellorto PHVA 17,5 met electrische choke op mijn Derbi GPR uit 1999, origineel van Piaggio de carb. De draden van de electrische choke waren afgeknipt, maar heb in principe toch nooit choke nodig.

Brommer afgesteld, vrij kleine sproeier voor mijn gevoel (76), liep prima, alleen altijd verzuipen na een tijdje bij stationair, moeilijk stationair lopen, en helemaal verzuipen als je hem uit liet rollen zonder koppeling in... is knap irritand als je amper vooruit komt als je weg wil rijden bij een stoplicht.

vanalles geprobeerd, en nu schiet mij ineens wat te binnen. Een electrische choke staat altijd open als hij geen spanning heeft. Dus ik rijd in feite al heel erg lang met een open choke. Vandaar wss ook het hoge brandstofverbruik (1 extra sproeier staat open). Maar ik wil de choke er dus vanaf halen, hij mag ook blijven zitten, als hij maar van de choke af gaat. En de carburateur natuurlijk mooi luchtdicht (geen valse lucht) kan aanzuigen. kan iemand dit bevestigen, en mij eventueel tips geven?

groetjes.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved