Ik ga alles gewoon in dit topic zetten omdat dat makkelijker is dan de projectpagina.
Op de 1e pagina komen de updates te staan met de datum van de update erbij.
Wat heb ik na de aanschaf allemaal gedaan?
-Racegaas verwijderd
-Stickers verwijderd
-Nieuwe luchtfilterbox
-Nieuwe voetsteuntjes
-Nieuwe benzinekraan
-Kabelboom merendeel opnieuw gemaakt en volledig opnieuw geisoleerd
-Schakelaartje gemaakt voor het licht
-Oliepomp afgesloten en olietank verwijderd
-Remklauwen gereviseerd
-Luchtfilterslang vervangen
-Twin Air schuimfilter in box gemaakt
-Ketting en tandwielen vervangen
-Voortandwiel op maat laten lassen
-Enz enz
Plannen die ik nog heb:
-Crosser (CR125, KX125 oid) achterbrug, achterveer, achterwiel en voorwiel gebruiken. Oftewel, het word een crosser!
-24mm Mikuni carb
-Nette kapjes maken bij m'n achterkappen.
-Nieuw achterspatbord
-Nieuwe zijkapjes
-Stickerset
-Frame coaten
-2e radiator
-Enz
Zo staat hij er bij op 21 mei:
Hier zet ik dan dus mijn updates neer, vanavond komt de 1e als het goed is.
Update 23-5-2007
En nog een paar detailfoto's van nieuwe onderdeeltjes voordat ik hem uit elkaar trok:
Nieuwe luchtfilterbox
Domino Snelgas
Ik ben vanochtend begonnen met het uit elkaar halen van mijn inlaat (carb, spruit, membraan) en heb besloten dat het allemaal vervangen word. Toen had ik er echt genoeg van en heb ik zoveel mogelijk uit elkaar gehaald. Toen bleef dit over:
Een kale MTX
Ik heb daarna het blok weggebracht om het tandwiel goed te laten maken voor een 520 ketting. En ik heb ook mijn achterveer weggebracht voor een nieuwe bus erin bovenaan, want daar had hij bijna 2cm speling.
Ook voor in de achterbrug word een busje gemaakt, want daar was het gat voor de veer helemaal uitgelubberd, dus dan zit die daar ook weer spelingvrij.
Volgende week krijg ik het als het goed is weer terug en dan ga ik de oliepomp van mijn blok af halen en het blok overspuiten.
Update 24-5-2007
Ik heb vandaag nog even tijd gevonden om mijn wielen en achterbrug eruit te halen, ook ben ik begonnen met schuren van mijn kappen, deze ga ik opnieuw zwart overspuiten (waren gebarsten enz)
Zo staat mijn mtx er dus nu bij:
Dit bericht is gewijzigd door Machoman op 25-5-2007 om 5:35 uur.
|