Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
62566 | Puntenslijper | 8-9-2010 18:42 | Technical Forum | 3056 | 1 |
Topicpost | |
Gepost door: Puntenslijper | Gepost op: 8-9-2010 18:42 |
OPGELOST!! KAN WEG Ik heb een beetje gezeik met mijn brommer (peugeot fox) ik wou namelijk mijn trekveren vervangen voor meer toeren tijdens het optrekken. Na me karterkap open te hebben gehad en het koppelingshuis eraf te hebben gehaald kwam ik de koppeling tegen. Nou koppeling eraf en zag daar de trekveertjes, nu heb ik die vervangen voor sterkere trekveren. Toen ging ik alles er weer opzetten maar merkte nadat ik mijn koppeling erop had gezet al een verschil die me niet beviel: Als ik mijn koppeling draaide, draaide mijn wiel en mijn v-snaar mee (uiteraard) maar niet soepel maar in een schok beweging en je hoorde de krukas bij elke schok een stroke maken. Dit kon ik mij niet herinneren dat hij dat deed voor ik hem loshaalde, maargoed alles erop en toen merkte ik het tweede punt: Toen ik het koppelingshuis erop had gezet merkte ik dat het koppelingshuis evensnel draaide (als ik eraan draaide) als de koppeling zelf. (ook dit kon ik mij niet herinneren dat dit er was voor ik het loshaalde). Dus ik dacht nou ik kick hem gewoon en kijk wat er gebeurt, maar toen kwam ik achter het derde punt: Mijn wiel blokkeert continu en toen ik hem wou kicken starte hij niet (terwijl hij normaal altijd in 1 keer start) En toen hij voor me gevoel een klein beetje starte en op gang kwam schoot me brommer ook een stukje weg. Kan iemand mij hier alsjeblieft verder in helpen aangezien ik nog vrij nieuw ben in het sleutel gebied en ik dit uiteraard graag wil verhelpen.. Alvast bedankt BTW: ik heb dit filmpje ook deels gebruikt om te kijken hoe het moet en heb het eigenlijk precies zo gedaan : http://www.youtube.com/watch?v=-sO2OI_1zOc vanaf 2:30 Dit bericht is gewijzigd door Puntenslijper op 8-9-2010 om 18:43 uur. Dit bericht is gewijzigd door Puntenslijper op 8-9-2010 om 21:20 uur. |