Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62525 ger69 4-9-2010 23:04 Begin Forum 5748 49

Topicpost
Gepost door: ger69 Gepost op: 4-9-2010 23:04
Hallo,

Een paar uur geleden reed ik samen met een vriend van me op een scooter. Ik zat achter het stuur en we reden over de weg. Daarna wilden we even een stukje fietspad nemen omdat er altijd een giga drempel zit. Toen plotseling bleek dat er een steen midden op de weg lag of uistak waardoor we vol onderuit zijn gegaan.

De scooter ligt eigenlijk in tween en lekte benzine. Alles is vrijwel kapot en heb direct de motor uitgedaan. De steen lag zo'n 2 meter voor het gat waar de steen hoorde te zitten (of hij lag daar altijd al zo of hij is verplaatst doordat we erover heen gingen??)

Ik heb de scooter daarna van de wegafgehaald want hij lag dus op het fietspad. Ik kwam op me hoofd terecht een die vriend op z'n been.

Wat zijn nu onze rechten aangezien die steen er fout lag maar we reden wél over het fietspad.

Ik ben trouwens all-risk verzekerd volgens mij en heb de scooter 2de hands gekocht en heb hem net één maand.

1. Wat moet ik nu doen met de scooter (ligt momenteel aan de ketting aan de zijkant van de weg).
2. wat moet ik doen met de verzekering?
3. is de gemeente aansprakelijk hiervoor?

Eigenlijk wat moet ik doen... (scooter staat opslot aan de ketting maar heb geen benzine kraan of iets in die trant dicht gedraaid, weet niet of dit gevaarlijk is..)

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved