Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
6244 | KoNijN | 14-11-02?01:27 | Elektronica Forum | 590 | 12 |
Topicpost | |
Gepost door: KoNijN | Gepost op: 14-11-02?01:27 |
QUOTE: Dit verhaal gaat ook op voor een o.t. MT, maar met het verschil in de gelijkrichter. Hier is het namelijk niet één blokje, maar is het één gelijkrichter (een apparaatje met twee contactjes haaks op elkaar, met een witte (uit je blok) en een rode (de gelijkgerichtte) draad). En er is een stabilisator. Dat is een metalen ding dat best opvalt tussen alle plastieken dingetjes op je brommer. Ik heb zelf een n.t. MT dus ik weet niet zo 1,2,3 wat voor kleur draden daarheen lopen. Wel ik heb een mt heb nieuwe kabelboom alles lijkt erop dat het een oud model is maarrr bij het oud model heb je zo een oude gelijkrichter en dan een stabilisator zeg je... die bedrading van mijn mt is zelf ineen geklungeld door de vorige eigenaar(dat zie je er ook aan hehe) nu die stabilisator waar zou die zich bevinden en! hoe ziet die eruit het enige metaal lijkend ding dat ik heb gevonden is precies iets zelf in een gepruld dat aan de groene (massa) is verbonden en dan met de frame is het dat? nu nog een vraag ik heb hier verschillende schema's en ik raak er niet wijs uit. het zit zo, de nieuwe kabelboom nl het stuk van af de verlichtingsregelaar tot de stekker, daar steken nog 6 aparte draadjes uit nl: blauw; roze(naar weerstand neem ik aan); lichtgroen en zwart(naar den "tuuut" neem ik aan) ;en dan nog wit(voor hoofdlamp?) en wit-bruin(voor pivotlamp al weet ik ni wa het is) mijn vraag is die witte en wit-bruine en blauwe weet ik geen raad mee what to do? in een oud schema dat ik nog heb trug gevonden staat een hoofdlamp en dan nog een pivotlamp what the hell is die pivotlamp? ik heb een dubbele koplamp gekocht voor mijn MT dan moet ik gewoon de draad naar mijn hoofdlamp parallel schakelen? maybe als die pivot lamp apart te regelen is zou het wel fijn zijn die op de tweede koplamp van me te zette op dat oud schema heb ik ook een indicator trug gevonden dat aanduid of je highbeam aanstaat aangezien ik geen knipperlicht zou het fijn zijn de knipperlichtindicator hier op aan te schakelen dit zal wel mogelijk zijn neem ik aan? ik hoop dat iemand mij kan helpen die al een kabelboom zelf geplaatst heeft of toch al goe gezien heeft [This message is edited by KoNijN on 14-11-02 01:44] |