Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62438 The_RV 23-8-2010 20:30 Main Forum 8393 44

Topicpost
Gepost door: The_RV Gepost op: 23-8-2010 20:30
Goedeavond,

Ik ben nu al een tijdje aan m'n Tomos aan het sleutelen, maar ik kom er nu eigenlijk niet meer uit. M'n Tomos is een s25 uit 1992.

Ik had eerst een normale snor met ei-cilinder enz. Hierna heb ik er een nieuw type bromblok onder gelegd, gewoon met een 14/9 carburateur, 52 sproeier en Proma uitlaat. Alles heeft een tijdje goed gelopen, tot hij wat begon in te houden op de top. De bougie leek ook wat zwart, dus heb ik er een kleinere sproeier in gedaan (50).

Tegelijk met die kleinere sproeier, heb ik ook mijn carburateur rechts langs het frame gelegd met een schuin spruitstuk. Hij reed toen even lekker goed door zonder haperingen.

Maar na een tijdje ging hij weer pruttelen en haperen. Daarnaast is ie ook al een paar keer 'uitgevallen'; bij volgas hielt ie er opeens mee op en zakte de kracht terug, tot hij opeens weer harder ging (wel zonder echt daadwerkelijk uitvallen).

Om er zeker van te zijn dat m'n carburateur niet vuil was heb ik deze hierna geheel goed gereinigd. Ook heb ik een nieuwe bougie erin gedaan. Maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Het is zelfs nog erger geworden, aangezien hij nu soms inhoudt en maar ong. 20 rijd. In ieder geval rijdt hij heel onregelmatig.

Verder blijft de Tomos ook totaal niet stationair lopen sinds bovengenoemd probleem. Ik heb al alles probeerd met het afstellen van de stationairsschroef, maar dat hielp allemaal niet.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast heel erg bedankt!!!

Oh ja, ik heb verder ook nog een oud type luchtfilterbox (of geruisbox?) aan m'n carburateur zitten. Zo'n echt rond luchtfilter zit er niet aan en heeft er zolang ik heb hem nog nooit aangezeten.

Groeten.

Dit bericht is gewijzigd door The_RV op 23-8-2010 om 20:51 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved