Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
62315 | Niek27 | 9-8-2010 15:28 | Main Forum | 1654 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: Niek27 | Gepost op: 9-8-2010 15:28 |
Hallo allemaal, Na 2000 mooie kilometers te hebben gereden met mijn MTX, ben ik op een probleem gestuit. De brommer begon steeds langzamer te trekken, en ook zijn top werd lager. Dit zou wel eens door compressieverlies kunnen komen zeiden verscheidene mensen, dus ik eens proberen of hij genoeg compressie had. Ik zette de brommer in z'n 1 toen hij warm was en probeerde te drukken. De brommer gaf geen weerstand en de band slipte geen moment. Dus ik net even mijn cilindertje eraf getrokken om te kijken wat het probleem was. Allereerst viel me op dat de cilinder erg vuil was (onder de olie/vet zat) bij de uitlaatflens. Na de cilinder en zuiger eraf gehaald te hebben, heb ik hem eens geïnspecteerd. Mij viel op dat de zuiger erg onder de roet zat, foto: Bij verdere inspectie zag ik ook donkere vlekken bij de zuigerveren, dit is geen roet. Foto: Hierna heb ik de cilinder eens goed bekeken. Het viel mij op dat de bovenste 4-5 mm van de cilinderwand goud/brons gekleurd is. Dit is mij nog nooit eerder opgevallen, dus hierbij een foto: Ook heb ik de cilinderkop eens goed bekeken. Hier viel me niets aan op, behalve dat er meerdere deukjes (lijken verrotte/verroeste plekken) op de kop zitten. Foto: Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van deze verschijnselen, en of dit nadelen heeft om te laten zitten? Wat zou jij vervangen en laten zitten? Zelf zat ik te denken aan nieuwe zuiger, cilinderkop en natuurlijk pakkingen. Dat laatste lijkt me logisch. Alvast bedankt, Niek Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 9-8-2010 om 15:30 uur. |